Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jojo, men det känns som det fick vara som det var då, skulle väl tryckt på mer men jag vill inte vara "jobbig" som nyinflyttad utan håller mig undan lite och försöker göra så mkt jag kan, dvs skotta fri trådarna och se till att staketet har lagom höjd.
Var tydligen bara jag som brydde mig eftersom jag har en hingst, de andra hästarna var ju inte "så farliga om de kom lösa" fick jag känslan av andra inhysningar. De fick väl stå inne när det väl hände.
Men ska ta reda på mer hur allt fungerar så det inte händer nåt i framtiden, självklart är det i mitt intresse att alla hästar håller sig inom sina hagar också, lösa ston som mejar ner staketet till min hingst är ju inget att hurra över...
Jag klagar inte på mina hyresgäster, dom är underbara, jag har valt dom själv. Vi hjälps åt med vad som behöver göras. Jag klagade på en del inackorderingar som finns på detta forum. Jag har sagt upp stallgäster som jag tyckte saknade den rätta attityden, tack vare att jag är nogrann med vem som får stå här så är det bra. Vad jag blev pisst på var att det finns dom som tycker att stallägaren skall betala för skadade hästar om det sker en olycka. När ska man skotta taket? Jag har aldrig gjort det och taket har aldrig rasat in, dock kan ju allting hända. Jag har lagt ner stora pengar på att få gården klassad som säker gård och säker hästverksamhet. Ska jag anlita takskottare så kostar det massor, pengar som kanske är helt kastade i sjön eftersom det antagligen inte kommer att störta ihop. Mina hyresgäster är inte villiga att betala extra för det. Så vad gör man, det är en bedömningsfråga. Håller taket så var det rätt beslut men om inte så var det fel, dock har vi ett gemensamt ansvar. Skulle vara kul att höra hur många som faktikt skottar sina tak. Då menar jag tak som man inte kommer åt utan lift eller dyl vilket är ofta är fallet när det gäller ridhus och stora stallar. Skulle även vara kul att höra hur många som är villiga att betala för detta?
Min hyresvärd har skottat alla tak, 6 st. Och jag tror inte han tar extra för det.
Men skulle du vara villig att betala för det?
Det är det man betalar kallhyra för bl.a att hålla byggnaderna i (gott) skick. Hyresgästerna kan knappast rå för om stallägaren inte tagit med det i beräkningarna.
Stallägaren kan knappast rå för att det blir extremväder och nej, stallägaren har med största sannolikhet inte tagit med detta i beräkningen.
Stallägaren kan knappast rå för att det blir extremväder och nej, stallägaren har med största sannolikhet inte tagit med detta i beräkningen.
Det är det man betalar kallhyra för bl.a att hålla byggnaderna i (gott) skick. Hyresgästerna kan knappast rå för om stallägaren inte tagit med det i beräkningarna.
Jag tror jag ska starta en FB-sida, Vi som vägrar inackorderingar.
Men skulle du vara villig att betala för det?