Vad har Olle för färg??

C

corno79

Hej!
Undrar om någon vet vad denna färgen kallas? Är det någon form av tigrerad? Har försökt söka efter trådar om kattfärger men Olles färg är aldrig med.... Tack på förhand! :bow:

olle.jpg

Sv: Vad har Olle för färg??

Troligen är han tigré eller spotted, men eftersom det är sidan på honom som avgör så måste det till en bild tagen från sidan för att se.

Hans mamma ser precis likadan ut som honom, pappan var grå. På sommaren är hans ränder mycket skarpare nu med vinterpäls så flyter det liksom ihop. Tack för svaren!! (Har tyvärr inga mer bilder på Olle på datan). Men tigré eller spotted kan han vara då??
Den såg ju förresten väldigt lik ut!! Svartshaded golden. Det måste jag försöka komma ihåg. Tusen tack!

Senast ändrad av en moderator:

Troligen inte en golden! Det är extremt ovanligt på huskatter! Så nej, det är allra troligast en helt vanlig brunaugoti.

Men det är ju en huskatt! Är 99% säker på att det inte är en golden. Den är alldeles för mörk för att vara en golden också.

Tack tack!!
Han är världens keligaste och goaste också! :bow:

Jag vet, det var bara den enda bilden jag fick tag i som var hyfsat lik (apropå trådskaparens svårighet att hitta liknande katter).

Jag tycker den har tydliga inslag av tickat, men att bedöma agouti är ju aldrig en klar fråga. Hybrider på oci/aby brukar se ut ungefär sådär, men jag hittade ingen bild nu.

Jag tycker också han ser tickad ut. Corno, bor det nån abessinier i närheten?

Det anses väl inte katt-PK att säga sånt här men jag tycker han ser ut att ha aby i sig.

Ja, fast golden har ju inget med aby att göra. Golden finns inte på aby öht. Den finns bara på britter och perser vad jag vet och i silvervarianten på burmilla.

Ja. det är en högdräktig Maja, hon har ungarna i kindpåsarna;)

Nej, det är knappast Sassys katt, det är nog bara en bild hon hittat som visar färgen.

Och det visste ju jag bara sådär genom tankeöverföring ? Antar du anser det vara kul med dryga svar.

Senast ändrad:

Fina kissar ! :love:

Färgen på dessa kallar vi i Busken där jag bor för randig viltfärgad, tigrerad om man vill snobba lite... ;)

Men officiellt är väl viltfärgad helt brunröd, liknande en räv? Eller?

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
926
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
731
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama