Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du för fel på dina smaklökar Hur kommer det sig att den blandningen görs?
Efterrätt?! Det är ju en vanlig middagsgäster som är väldigt mättande. Går att ha i riven potatis och morot i smeten med, är mumma.Kan man äta baconglass så måste man ju kunna äta fläskpannkaka med glass. Nu är inte fläskpannkaka inte riktigt min typ av maträtt (känns mer som efterrätt) så det är inget jag själv äter mer än någon gång var femte år, men jag håller med @purity_666 att det salt och sött bryter av på ett trevligt sätt.
middagsgäster som är väldigt mättande.
Nu är inte fläskpannkaka inte riktigt min typ av maträtt (känns mer som efterrätt)
Du har ju fattat!!!Nejnejnej, man ska helst ha sidfläsk i (inte fjösigt bacon) och sedan ska det givetvis ätas med rårörda lingon, eller möjligtvis lingonsylt. Kanske även något litet salladsblad.
Herregud, ingen här äter ju fläskpannkakan rätt!!! Det ska vara med mkt blåbärssylt, eller möjligtvis drottningsylt! Och riktigt kall lättmjölk till.
I fläskpannkakan har jag rökt sidfläsk, provade rimmat en gång men det var _inte_gott.
Vanliga pannkakor äter jag med jordgubbssylt och våfflor m vispad grädde och jordgubbssylt.
Efterrätt?! Det är ju en vanlig middagsgäster som är väldigt mättande. Går att ha i riven potatis och morot i smeten med, är mumma.
Baconglass lät vidrigt
Jag menar en ungnspannkaka med fläsk i. Det andra tunna är pannkakor, men det gör med att äta med fläsk men inte i smetenNu undrar jag om det inte blir en begreppsförvirring ( i alla fall för en norrlänning som jag). Jag tog för givet att du med fläskpannkaka menar ugnspannkaka. Kallar någon det en efterrätt tänker jag mig att de med pannkaka menar vad vi här uppe kallar plättar (alltså inte småplättar utan en stor plätta - kallas pannkaka söderut). Eller är det så att du med pannkakka menar en stor plätta med bacon/sidfläsk?
Ingen skillnad på tillbehören för min del dock