Vad har ni på köksbordet?

Armani__

Trådstartare
Jag fick till det ordentligt igår när jag pysslade lite.
Tog mitt vita fat jag fick för ett par år sedan i studentpresent. Lade lite naturvita småstenar i botten. Ställde två vita blockljus i olika storlekar.
Brevid det ena lade jag en sten (där är liksom en inbuktning som ljuset hamnar i) som jag tog med mig hem från en semester i Kroatien.
Framför de andra sakerna ställde jag min underbara marmor-staty från min syster som hon köpte åt mig i Egypten.

Stenen är mycket vitare i verkligheten. Ska ta en bättre bild på det idag, men
ni får nöja er med denna sålänge, vad tycks?
24515997.jpg

Vad har nu själva på ert köksbord?

Sv: Vad har ni på köksbordet?

Lite svårt att se eftersom bilden (på min bildskärm i allafall) är väldigt mörk, men det ser ju trevligt ut. Kul när man kan kombinera saker man tagit med sig som minnen från olika platser och få till något helt nytt av det :)! Själv har jag inget köksbord...

Är den så mörk? Det är den inte här. Ska se om jag kan fixa lite bättre bilder.
Ja jag blev så glad att det gick att kombinera dessa, för mig, viktiga sakerna.

Tack för kommentaren :)

bara hushållspappret...:D Skulle vilja ha något mysigt men det funkar inte praktiskt så det får bli bara hushållspappret.

bara hushållspappret...:D Skulle vilja ha något mysigt men det funkar inte praktiskt så det får bli bara hushållspappret.

Haha, eftersom vi bara är två i hushållet så fungerar det kanon med lite mys på bordet, och är det så vi ska ha mycket mat på bordet, så lyfts den sonika bort och ställs på diskbänken, fungerar mycket bra :)

Jag har en svart ljuslykta på köksbordet, tillsammans med en limegrön löpare i linne.

Jag har en gammal liten linneduk, som troligtvis ska vara en servett på bordet. Och en grov antik skål full med trädgårdens äpplen :d

Fruktskål (alltid välfylld!) och en rödrutig duk.
På duken sitter det oftast en brunmaskad katt och spanar på grannens fågelbord, därför har jag flyttat bort ljusstakarna från köket.

Ska försöka lägga upp bilder på nya lyan, och kan då tänka mig att sticka hit bild på köket.

Mina svärföräldrar försåg mig med en mycket kattvänlig ljuslykta när det var dags för födelsedag! Den är idiotsäker och öppnas inte om en katt skulle välta den. Ljuset slocknar, kisse blir rädd men ingen mer skada skedd. :D

Just nu en katt, datorn och en jättedrös med skolböcker :D

Ja en halvlitersmugg med kaffe oxå... DET får man INTE glömma :p

på köksbordet har jag en löpare i bambu och 5st gula så ljuslyktor. Dock anävnder jag nästan aldrig det bordet utan sitter i vardagsrummet när jag är bara själv. På det bordet har jag ett fyrkantigt glas ljusfat med ett vitt blockljus och runt de ligger små turkosa glasblommor. Har även två lila värmeljushållare.

Älskar ljus så har även massa ljushållare runt hela vardagsrummet.

Har en kruka med en blomma i på mitt bord, å två ljuslycktor...!

sen en hel hög med uppslagna böcker, papper osv till skolan!

En stationär dator med högtalare, en laptop med webcam, nycklar, sax,mobil och ett kuvert från universitet.
Jag bor litet så köksbordet är både skrivbord,köksbord och tvbord.

Hmmm... reklam, nycklar, mp3-spelare, mössa, mobil, senaste numren av Häst & Ryttare och Equipage, och försäkringsbrev för hästen och ena kaninen. Inget av detta ska dock ligga där. Det som däremot ska vara -och är- på bordet är tre blå glaslyktor för värmeljus, samt en tiolitersgryta med nysatt glögg. :d

Hmmm... reklam, nycklar, mp3-spelare, mössa, mobil, senaste numren av Häst & Ryttare och Equipage, och försäkringsbrev för hästen och ena kaninen. Inget av detta ska dock ligga där. Det som däremot ska vara -och är- på bordet är tre blå glaslyktor för värmeljus, samt en tiolitersgryta med nysatt glögg. :d

Haha, vad jag känner igen mycket i ditt inlägg! Man har alltid så himla mycket liggande på köksbordet, så även vi (eller jag :o), när det inte är städat förstås.

Vänder mig om och tittat: reklam, Häst och Ryttare, Eguipage, Ridsport, Ridsport-special, reklam, lite skolböcker och mitt fina arrangemang som knappt syns för allt annat skräp! Usch, måste verkligen resa mig och rensa på bordet innan sambon kommer hem och blir tokig på alla mina hästtidningar!

Ett rör med stickor (sådana man stickar med) som ska återlämnas till mormor, två trepack strumpbyxor, en mobilladdare, ett tjugopack julgranskulor (inhandlades på Clas Ohlson och kom inte längre än så), en kaffekopp full med socker, två plastpåsar, en hushållspappersrulle inkl. hållare, en hög osorterad post och någon slags kaktus. Kaktusen var en present. :p

Undrar hur det kommer sig att det samlas så mycket prylar just där?
Mina föräldrar har alltid en försvarlig hög tidningar samt minst tre krukväxter på bordet, vilket gör att man bara har hyfsad matplats för två.
Min syster har alltid pedantisk ordning, jag försöker ha det när det inte är dags för hemtenta eller uppsatsskrivande, så praktiskt med stort bord och kunna ha allt liggande framme. Äter gör man vid datorn. :o

Men ibland bara.. förfaller ordningen. :D

Varjen skrev:

Fast riktigt förfallet kommer det aldrig bli. :crazy:

Fast riktigt förfallet kommer det aldrig bli. :crazy:

Jag håller på att packa för att flytta och katten väljer väl vart hon ska markera sitt missnöje...
Det är sannerligen tur att katter inte har tummar, för då hade vi legat risigt till...

Reklamblad, morgontidningen, salt och pepparströare, grytunderlägg, dotterns pennfodral, pennvässare, musmatta och mus till mannens laptop, kattgodisburk, grattiskort till mannen som fyllde år igår.

Ser ganska ostädat ut:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka