vad har ni på er nu i vinter?

jassica

Trådstartare
ja, vad kör ni i? Kroppen är skapligt lätt att hålla varm, men händer och fötter?? Har man en häst som ligger på lite fryser ju fingrarna direkt tycker jag.

Brukar köra med ett eller två par vantar, har några kängor och två tre strumpor eller raggsockor men fryser ändå.

Sv: vad har ni på er nu i vinter?

När det är som kallast har jag ett par tunna ullhandskar och sen ett par gore tex vantar på det....på fötterna har jag vattentäta kängor nån storlek för stora med varma raggsockar

klarar du dig på det?

jag vet inte om jag är känslig av mig, men fryser nog ganska lätt, senast igår frös jag satan om händer och fötter och då var det väl 3, 4 minus bara..

här blåste nästan ingenting förutom när jag körde där det var öppet vid åkrarna

Det finns små värmepåsar man kan lägga i vantar och skor (om man har ett par som är lite för stora), hur skönt som helst. Använde såna när jag jobbade som hästskötare, är extremt frusen av mig och hade inte överlevt utan dem.
Det är vaacumförpackade och när man bryter förpackningen så utvecklar de värme som håller typ 6-8 timmar.
Jag köpte dem på en vanlig sportaffär, de kostar väl 15-20 spänn men det är det värt de allra kallaste dagarna!
Annars är ju eluppvärmda handskar och skosulor en bra investering om man kör mycket häst under vintern.

För övrigt hade jag lager på lager underst, vinterställ + megadunjacka ovanpå, rånarluva, hjälm, skidglasögon och halsduk uppdragen till nästippen. Skor som var 3 storlekar för stora med dubbla raggisar i, trefingervantar med fårskinnsfoder.
Tog längre tid att klä på sig än att sela hästen men jag klarade mig faktiskt ganska bra och då är jag som sagt väldigt frusen av mig.

Man sitter stadigt i vagnen iaf, går knappt att röra sig för alla kläder :D

har köpt ett par jaktstövlar som ska klara 40 minus, köpt så himla mycket billiga vinterskor de senaste åren, känns som inget hjälper men förhoppningsvis så hälper dessa :) får hoppas att jag inte behöver köpa vinterskor på väldigt läänge nu..

Jag är jättefrusen av mig, så jag har tunna ullvantar och vindtäta "hundslede hanskar" över, på benen har jag tunna ullsockar och moonboots:D

Funkar hur bra som helst, frös inte på händer eller fötter i vintras med 25 minus när jag var på 5 timmar lång sledtur med hundarna:banana:

jag funderar på o köpa mig ett par betteriuppvärmda handskar!

hade licens igår och när jag klev av från banan kändes det som jag klämta alla fingrar i en bildörr... ajjjj...
vill dock ha fingerhandskar då det är monte jag rider... fötterna klarar jag mig änsålänge med sockar blir det kallare tas mina batteriuppvärmda sockar fram...

Jag köpte mig ett vinterställ från brizy som fungerar jättebra med ett par lager under;) på fötterna har jag ett par "vanliga" kängor som jag petat i bomull vid tårna:idea: (+ varmt lager strumpor/sockar). Absolut bästa på händerna är ju el-vantarna, men mina blev stulna på Romme:cry: så nu får jag ha fingervantar under ett par tjocka tummvantar. tyvärr kan jag bara vara ute i någon timme innan det börjar göra riktigt ont i fingrarna...

Graninge kängor med vanliga vinter strumpor från Jula i (:p) SM vinter handskar eller vindtäta (alltså dom utan hål) allväders när det inte är så kallt ute.

Mitt bästa tips är om ni kör många hästar varje dag så ha 2-3 par handskar att byta med mella varje häst så dom alltid är torra och varma när dom åker på.

Civil som förfrös handen en gång tack vare det inte trevligt.

ja, vad kör ni i? Kroppen är skapligt lätt att hålla varm, men händer och fötter?? Har man en häst som ligger på lite fryser ju fingrarna direkt tycker jag.

Brukar köra med ett eller två par vantar, har några kängor och två tre strumpor eller raggsockor men fryser ändå.

Jag är extremt frusen av mig och vi passerar -20 ganska ofta under vinterhalvåret. Jag har dubbla underställ, ullsockar, skoteroverall eller miras extremvinter, rånarluva, neoprenansiktskydd, pälsmössa, halsduk, skoterskor, skoterhandskar, handvärmare och fotvärmare men nog fan fryser jag ändå:p

Skulle aldrig klara mig utan hand och fotvärmarna. Har haft dem i tio år. Det är sånna som har nån typ av gele i sig som man kokar och sen trycker igång på en metallbit i gelen. Lägger de längst fram i handsken och hela handsken värms upp och blir så varm att man bränner sig. Samma i skorna. Jätteskönt:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435
Senast: Buongusto
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller själläsning på Svenska, jag gjorde en sån i går och det var en omvälvande upplevelse. Tänker inte gå igenom att hon sa, men det...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: cewe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 462
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar