A
Anja586
nån som har lärt dom att apportera? några andra konster? jag är frälst! jag har köpt boken och ska börja imorgon! ser verkligen fram emot det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anja586 skrev:nån som har lärt dom att apportera? några andra konster? jag är frälst! jag har köpt boken och ska börja imorgon! ser verkligen fram emot det!
Migo skrev:Fjordvalacken: Kan apportera, öppna och sluta(han gör det för att tigga godis under ridning), bära hem tidningen, knyta upp knutar, gäspa på kommando, kliva upp på "elefantpall" och göra snurra runt på den.
Nordismärren: Kan buga, öppna och sluta, gäspa, stå still på kommando("stanna där" så står hon som berget tills man ger motkomando ), stå på lastpall och snurra.
Dponnymärren: flemar, nickar, skakar på huvudet, gäspar, pussas(blöt puss med tungan), bugar, stegrar sig, rullar sig, står still(som nordisen), öppna, sluta, stå på lastpall, gapa efter bettet, spansk skritt, höger resp. vänster, och går tack vare klickerträningen att rida utan sadel/träns!
Travaren: Kan stå på lastpallen, står stilla, går fot, gäspar, påbörjad apportträning, och har tack vare klickerträningen slutat att gå över folk, slutat bitas, slutat stegra sig, slutat kicka när man skall verka, slutat slå med huvudet när man rider....
Amica skrev:Nu blev jag intresserad=)
HUR lär ni era hästar?? typ visar första gången?? Eller hur gör ni??