Vad har ni för tävlingsträns?

Centaur

Trådstartare
Har ju skrivits en del här om vilken typ av pannband, nosgrimma etc som man får ha på tävling. Nu undrar jag vad för träns ni Har! Märke, färg, hur det ser ut. Visa gärna en bild! :)

Sv: Vad har ni för tävlingsträns?

ett brunt cliff barnsby med ga smala remmar och engelsk nosgrimma m aachenrem.

Jag har ett Kiefferträns (Ulla Salzgeber Collection). Svart med silverdetaljer på nosrem och pannband och silverspännen.

Har också ett svart träns med vitt foder på panna och nosrem och silverspännen som jag varierar med.

Senast ändrad av en moderator:

är det ett sånt där pannband där hästens namn står?

usch de e fult, de hade alla ponnyer på ridskolan ja red på. blä säger jag bara.......

På Z har jag ett svart Stubbenträns med remontnosgrimma. Det är fodrat pannband & nosgrimma med ngn slags rödbrunt foder. Stubben lädertyglar med stolpar till. Kandaret är ett svart Jacson med vitt foder på nosgrimman & pannbandet.

På C har jag ett svart träns med remontnosgrimma och mässingspännen. Pannbandet har en guldrand på sig, inget strass utan lädret är liksom en guldfärgad rand. Svarta släta lädertyglar till.

På M har jag ett svart träns från Morris & Nolan med remontnosgrimma utan ngt foder, släta lädertyglar (Hubertus) till.

På W har vi ett svart träns från Stubben med remontnosgrimma, inget foder. Stubben lädertyglar till.

Har ett kandar träns från Hööks, Claridge House, det med vitt foder, sen har jag "matchat" det vanliga tränset(engelsk nosgrimma) som oxå är med vitt foder.

Tränset är ett helt svart med bred nosgrimma. "Träns"+tyglar är av märket Nelson Pessoa, medan nosgrimman är av märket Knights Leather.

Kandaret är helt svart, rundsytt av märket Otto Schumacher.

Jag har ett svart stübben träns med vitt foder och ett brunt rundsytt kandar med vitt foder! Inga diamanter ;)

Inget märke alls! :p Vad jag vet iaf.. Men det är fint ändå! Det är svart, med vit "mönstersöm" på nosgrimman och ett lite bredare pannband med vita sömmar. Har tyvärr ingen bild..

har inget tävlingsträns tills torhästen än men de sista tävlingarna på ponnyn hade hon ett svart chetakträns med remontnosgrimma inna det hade hon ett svart knights leather king edward med acchennosgrimma.

Tror att jag med har ett knights leather king edward... Är iaf svart med bred aachennosgrimma. Tycker mycket om det men hade ett likadant först som hade dålig kvalite på ett ställe så fick byta :/ mindre kul...

Åh, ett sånt hade jag också förut, de är underbart mjuka! Jag tyckte om att det var bred nosgrimma också, för min häst har väldigt stort huvud. :p

Nu har jag ett svart Cheval med aachennosgrimma, tycker väldigt mycket om det också eftersom det är så mjukt och extra fodrat!

Stübben Diana, svart, bred aacengrimma med londonfärgat foder. Bytt ut pannbandet till ett elegantare flätat.

Vet du om Stubben tränsen finns med mässingspännen? Kollade på den där jättebreda dressyrnosgrimman och den är såååå snygg, men den hade silverspännen och jag har ju mässingbett.... :(

jag har precis köpt det här från ridsportshopen..ska ha det i vår när jag tävlar! :D vi debuterar! (Det är svart pannband med vitt ofder ist. för helsvart) Svarta lädertyglar med stoppar (smala) istället för de hårda vävribbtyglarna på bilden! ;)

D4201.JPG

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sportbladet har tagit del av en mängd bilder som avslöjar hur flera toppryttare i dressyr sätter för högt tryck i munnen på sina hästar...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 632
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka