Chlo
Trådstartare
Provade idag en dressyrsadel och behövde bara rida några steg, sen var jag tvungen att ta av den. Sadeln låg så gott som ända nere på manken (pållen har låång och hög manke). Jag tror inte det var bomvidden det var fel på för på min andra sadel (utprovad av sadelmakare) har jag vid bom (och denna var inte vidare). Bossorna låg heller inte an hela vägen längs hästryggen, det var väl kanske 4 cm som inte låg an. Då behöver jag väl en sadel med rakare bom??
När jag hade sadelmakaren ute så provade jag flera sadlar som han ansåg låg bra. Tyvärr minns jag inte vad det var för märken. Jag velade mellan en Stübben och en Cliff Barnsby (båda flatback) och jag valde "Cliffen" för den var så "mjuk o go".
Nu åter till min fråga: Vad har ni för sadlar till era hästar med hög manke? Jag skulle vara glad om ni hade lite tips!
När jag hade sadelmakaren ute så provade jag flera sadlar som han ansåg låg bra. Tyvärr minns jag inte vad det var för märken. Jag velade mellan en Stübben och en Cliff Barnsby (båda flatback) och jag valde "Cliffen" för den var så "mjuk o go".
Nu åter till min fråga: Vad har ni för sadlar till era hästar med hög manke? Jag skulle vara glad om ni hade lite tips!