Vad har ni för sadelar till era quartrar?

MsSleepalot

Trådstartare
Ja som rubruken lyder, vad har ni för sadlar till era quarters? Märke, bomvidd, gulletbredd? Passar den bra? Nöjd?

Sv: Vad har ni för sadelar till era quartrar?

Jag har en Premier diamond reiner, full quarter bom till min 2-åring.
Just nu passar den henne perfekt och jag är nöjd med sadeln.

Vad har du själv för sadel?

Okej. Är det 6 3/4" eller 7" gulletbredd på din? Eller bredare?

Har ingen sadel än till min men en vän till mig ska till Texas, Usa i juni och då skulle hon ta hem en sadel till mig så vill veta på ett ungefär vad jag ska ha. Passar den inte är den väl bara att sälja:D

Min är 7", kan du inte prova några sadlar så ser du vad som kan passa? Sadeln ska ju inte bara passa till hästen utan till ryttaren också.
Min sadel är inte så djup i sätet vilket passar mig bra.

Ja som rubruken lyder, vad har ni för sadlar till era quarters? Märke, bomvidd, gulletbredd? Passar den bra? Nöjd?

bara för att en sadel passar till en quarter behöver den inte passa din quarter...

Jo tack jag vet.

Ville bara hör på ett ungefär vad man ska köpa. Att ta hem en sadel från usa är ju bra mkt billigare än om man köper här och då gör det ju inget om det blir fel storlek. Bara att sälja här;)

Cowgirls: Har provat många sadlar och vet lite på håll vad jag själv vill ha. Men bara den passar hästen och jag trivs någorlunda så är det ok;)

Fler som har sadlar till sina quartrar?:banana:

Jag har en Longhorn millenium reiner till min Q. det är 6.3/4" bom på den. Nu är den något bred så jag får ha en kilformad reinsman pad+filt under annars faller den ner. De ändrar sig hela tiden de små liven! Den passade utmärkt när hon var 2,5 och nu när hon är 4 så ligger den annorlunda.
Men det är en superskön sadel och samtidigt snygg:)

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Bubbles
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V