Vad har ni för sadel?

Sv: Vad har ni för sadel?

jag skulle varit med på high chaparall och tävlat, men hon blev halt när det bara var 5 dagar kvar på anmälan dit,, så jag valde och inte anmäla mig eftersom jag inte visste om hon skulle bli bra tills dess. Jag har tävlat i de grenarna på lite mindre tävlingar,, och vi har vunnit varje gång. hon e enormt snabb! Hon ser lugn ut när man inte rider :) kan till och med gå med henne lös hemma. Men när man rider så e det bara räjs som gäller denna damen..

Piruetta skrev:
Så här ser min sadel ut,, vet dock inte vad det är för någon.. kanske någon som vet???
Bild032.jpg

Hola,
En hyfsat bra sadel av budgetsadlarna. Kommer inte ihåg namnet på sadeln i skrivande stund.
Råhudstäckt träbom, semiquarter, inga spikar utan skruvat i bommen, lite udda belvinbuckles men fantastiskt skön att sitta i.
Hade en precis likadan (kanske din tom, såldes sedan till värmland) när jag red in dåvarande unghästen, typ för fyra år sedan.

mvh Eva

hm, ja märkessadel. så gott som alla sadlar har väl ett märke, frågan är väl om det är ett bra märke..

Piraja skrev:
Chim.XXL har jag, extra bred...gjord för "tanks" men ligger rätt bra på halvblodet faktiskt:D... lite budgetvariant där priset ligger strax under 10"
hast06b7.jpg

Piraja: Vart köpte du den sadeln??
Hur bred är den egentligen, jag måste nämligen ha MYCKET bred, och då menar jag verkligen BRED...:crazy:
haha, pållen e inte så himla smal om ryggen om man säger så..

Jag har en El Paso(Nej inte från Börjes) och en Barefoot Nevada.

Vet att den är för stor för han. Första gången han hade en sadel på ryggen...Ingen satt i den.

Kan du PM:a mig med. Letar också efter bred sadel. Full Quarterbom räcker inte till.

Hej ! Jag har en Double C Trailraider, jag tycker jätte mycket om den. Trots att det är en lite lågbudget sadel (den har i alla fall råhudklädd träbom :) ) Den finns i en storlek som heter Quarter +, den måste vara jätte stor för jag har en Full quater bom och min häst är ganska grov. (paint) Dom finns på da*awestern.se......bla och på Kai*s utanför Örebro !!! :banana:

Jag vet inte vad det är för märke på sadeln jag har men den är svart med ljusbrun mocka i sitsen och den har vita, breda "sömmar längs "stiglädren". Och så är det "blomm-mönster" över det mesta av sadeln.

TBW EuqiShow (ursäkta att hästen är 'lite' sommarrund å så, titta på sadeln bara ;) )
mindre.jpg

Har en premier. Den är brun, tyvärr har jag inga bra bilder på den... :bump:

Vad har ni för typ av sadel? En allroundmodell.
Märke? Crates :love:
Färg? Ljusbrun.
Bilder?

Imag0232.jpg

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Mirre
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: Bubbles
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka