vad har ni för mattor?

Sv: vad har ni för mattor?

Alla "äkta" mattor är bra. Min mamma gillar mattor och eftersom jag har släpat hem allt möjligt till deras hem så har vi utvärderat de bästa mattorna;)

Jag har själv linne-rya i vardagsrummet, funkar underbart, dock är den vit så den får åka på kem en gång om året. Ska man ha rya så tror jag på ull-rya eller linne-rya.

Ull är oslagbart, kan man dessutom tvätta med typ högtryck utan problem eller bara skrubba. Ska man ha hallmattor och sånt så är polyproylen-mattor (bouclé tror jag de kallas?) bra, vi har en sån i hallen som Loka kräks på för jämnan och den håller verkligen.

I hallen har jag en i ull också kom jag på, jättebra!

En sådan har jag med! Dock gillar jag inte mattor personligen, men Herr Golvrädd tar sig inte upp i soffan annars:grin:

Innan hade jag en "fuskfårfäll"((?) långhårg matta iaf) som inte gick att tvätta. När hundarna spytt och ätit märgben på den tillräcklingt många gånger gick den nästan iväg själv (efter några månader bara), men Sami älskade den. Får kanske inverstera i äkta fårskinn någon dag när jag känner mig rik:)

tvättbara lammskinn kostar bara runt 350 spänn på ikea :). men de är betydligt dyrare om man vill köpa skinn från får med lite mer färg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka