Vad har ni för kläder när ni tränar hund?

*tove*

Trådstartare
Jag skulle vilja ha några bra byxor som tål vind och lite regn att ha när jag är uppe på klubben och tränar lite allmän lydnad, agility samt är ute i skogen med vovvarna. Känns inte sådär himla praktiskt med jeans eller mjukisbyxor som är det enda jag äger. Vad använder ni för kläder? Märken? Är det bara typ fjällvandrarbyxor över tusen spänn eller finns det något billigare varianter som funkar bra?

Tacksam för tips! Mvh Tove, Elvis och Douglas :)

Sv: Vad har ni för kläder när ni tränar hund?

Jag tränar hund i kort kjol och för mig helt vanliga skor, oavsett årstid :angel: (Jag har världens bästa kjol med ENORMA fickor där man kan ha allt!)

Men om jag vore du så skulle jag kika i sportaffärer av olika slag, där verkar de ofta ha kläder med många stora fickor och allmänt kläder som är gjorda för att man ska kunna röra sig lätt utomhus. Där behöver det ju inte alltid bli så tokdyrt heller.

Jag har ett gäng Fjällräven-byxor i lite olika modeller och fodringar, superbra eftersom G1000 torkar på nolltid och om man impregnerar håller de ute en hel del väta.

Pinewood har en del billigare, de har kommit med nån ny modell i streatch nu också som en kompis har köpt och är helnöjd med.

I jackväg kör jag med lite olika beroende på väder, jagar vi så har jag hundförarväst eller nåt sånt, hemma kör jag med Haglöfs helly-kopia.

Haglöfsbyxor, helt underbara som jag typ bor i... :p

Dock ja, de kostar över tusen spänn. Det finns billigare liknande men vet inte kvalitén på dem.

Pinewoodbyxor som kostade 350:-
+ för priset och tyget i byxorna
- för sömmar och tryckknappar

På överkroppen funktionskläder som andas.
HH-underställströjor och microfleece över.
Är det kallt och blåsigt har jag en Everestregnjacka ovanpå. Nu är det inte någon risk att man fryser när man tränar med min hund så det är inte så vanligt med jacka :devil:

Nästa gång investerar jag nog i ett par fjällrävenbrallor.

jag har i alla år kört med helt vanliga jeans. jag har ett särskilt par som är inköpta för ändamålet (på rea, 50 spänn) så jag behöver inte vara rädd om dem. de är av ett lite tjockare material och tål lite regn utan att bli genomblöta.

Jag tränar helst i mina älskade Lundhagsbyxer! Ofta med en väst till, men vintertid använder jag Everest anorak med en jättebra magficka, och i regn har jag ett slitstarkt regnställ från Didrikson.

Rekommenderar också att gå igenom Traderas utbud. :)

Det viktigaste tycker jag är ett magbälte med fickor för alla godisar då jag inte så gärna vill ha dem i fickorna på mina kläder. Underlättar träningen avsevärt för mig!:) Leksakerna får vara i fickorna på västen.

På benen har jag Jacson softshellbyxor. Helt klockrena och delvis vattenresistenta. Annars brukar jag ha gappayväst eller dogtech jacka.

Haglöfs byxor är underbara! :love: Var och kollade på fjällräven brallor igår, men njä, det får bli ett par till haglöfs... :)

Ja jag har varit ute i regn samt krupit på blött underlag, hittills har de stått emot! Då har jag inte impregnerat eller så..

Vi var i butiken för att kolla lite och kom ut med kläder för flera tusen :angel:
Jättebra grejer och bra priser!

Sånna byxor har jag med, fast röda. helt underbara! Kostade en del men värt varenda krona!

Det låter ju jätte bra :). Till det priset så är det nästan dumt av mig att inte beställa dom ;)

Jag använder Bobergskläderna från Engelsons. Helt klart prisvärda! :)

Jag bor i mina T&P-byxor från ITAB. Suveränt slitstarka och otroligt prisvärda.
291-09.jpg

Till det brukar jag oftast ha fleecetröja och skaljacka.
På fötterna har jag Lundhagskängor som jag också är otroligt nöjd med. Om det var socialt accepterat skulle jag ha på mig mina "hundkläder" dygnet runt :D

Hur tycker ni som har bobergs kläderna att dom är i storleken? Normala?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka