Vad har ni för hästar?

Sv: Vad har ni för hästar?

oki låter bra
så i princip skulle jag kunna rida en häst runt 155-158 alltså

:cool:
Zindy16 skrev:
oki låter bra
så i princip skulle jag kunna rida en häst runt 155-158 alltså

Ja, absolut. Men även en lägre om kroppen är rejäl och den är rätt tränad så den är viktbärande.

Jag har vesserligen precis börjat men jag rider ett Lettiskt varmblod. Fast jag vet inte om det finns någon ras som heter så egentligen. Han ser ut som en förliten ardenner i typen fast med någon sort lättare ras i ockås. Helt underbart temperament men väldigt matglad och lite sen i reaktionerna, om han vill ;) Fast han är fruktansvärt stark och tung. :)

Har en Varmblodig travare men vi är bara på nybörjarnivå så det är inte dags för tävling ännu...

oki låter bra, verkar svårt att hitta en quarter eller paint över 158.
Red ridskolans connemara på 155 förut och det gick väl bra förutom att fötterna var under magen :o :crazy: :D

Engelskt Fullblod som funkar lysande. Jag har inga planer på att tävla, är bara ute efter själva ridstilen/filosofin.

Johodå!! :) Jag rider western med min isis-pålle!
Det går alldeles utmärkt! Vi tävlar mest i Trail, Ranchtrail och showmanship at halter.... Vi har faktiskt vunnit en del oxå! :D *stolt*

Zindy16 skrev:
oki låter bra, verkar svårt att hitta en quarter eller paint över 158.
Red ridskolans connemara på 155 förut och det gick väl bra förutom att fötterna var under magen :o :crazy: :D

I westernsadeln får man inte samma känsla och du ska inte använda fötterna till annat än ta stöd i stigbygeln;) Men om du har en kraftig häst som har låg mankhöjd så sluter dina ben runt rätt mycket häst ändå och dina fötter hamnar inte så långt under magen. Annat om du har en smäcker häst, då hänger benen rakt ner och ser långa ut (även om hästens mankhöjd är högre). Därför är de amerikanska raserna mycket bra som är väldigt kraftiga i kroppen, liksom Welsh Coben är. :cool:

Har ett oreggat vbl-sto ( vad nu det hade med saken att göra, att hon är oreggad alltså :crazy: ). Är ruskigt nybörjare och rider i min gamla allroundsadel......

Tävlar inte, men tränar regelbundet på min New Forest. Har förhoppningar kring min 4 åriga korsning vbl/nsv eftersom hon har en väldigt låg form (hår med huvud och hals lågt) och har ett väldigt bra steg, så det kanske bli något åt det håller :d

Nämen Hej.
Är de du som har Spirre.
Såg er i Ström på avslutningsdagen :)
Och den där fina fuxen! :love:

Inte tävlar men "hobbyrider" western med en tinker.

Liknande trådar

Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
493
Senast: Mirre
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka