Vad har ni för färger på era Isabeller?

Sv: Vad har ni för färger på era Isabeller?

Tyvärr okänd härstamning på henne, står import Irland på papperna men tror det är påhittat när hon köptes till ridskolan från en hästhandlare. Hade inga papper alls då, när hon köptes vid 6-7 års ålder.

Ja hon fick en svår infektion på det ögat så det var veterinären tvungen att ta bort.

Men riktigt fin var hon endå. :)

Guuuud så söt :love:

Jag har också en isabell (isabellskimmel för att vara noga ;) ) och jag har också fastnat i brunt-träsket.... utom i körningen då är allt i svart - ingen accentfärg.
En väninna till mig har en fjordning och hon har svart läder och allt annat i rött på han - och det är jättesnyggt!
I en gammal Western Horseman så gick dom igenom färgval man skulle ha till vilken färg som hästen hade. Inom western så är det väldigt stort att färgmatcha och i USA är det nästan en "lag" ;). Den enda hästfärg som stod som "all match" var just palominon - det man skulle tänka på var vilken underton av gul som hästen hade...
Men om din bäbis får den där mörka tonen hon visar under nu, då är hon närmare svett- eller mörkfux... spännande och se om man och svans mörknar eller om hon behåller dom ljusa - oerhört söt var hon iallafall :love:

Jag har hört att dom är duktiga på att växla i färg! Mitt fuxfärgade sto byter också färg ofta. :d

Såhär ser hon ut nu, dvs. mycket ljus fölpäls, men riktigt mörk under!

Ja, kolla på bilderna på Marquis som jag la upp - han är riktigt mörk ala svettfux delar av året och sedan blir han tydligt gul och apelkastad resten av året, mkt underligt måste jag säga ^^ Men snyggt! Hoppas din blir mörk i färgen, tycker det är så läckert! (Även om jag älskar alla former av guling, om nu någon hade missat det ;) )

Min tvååriga guling är ioförsig väldigt ljus men endå reggad palomino, så det gills ;)

Till henne kommer jag ha relativt ljust läder när hon blir redo att ridas in och kalla färger. Invänjningstränset är svart med silverspännen och det fungerar också (även om det inte är lika snyggt i mina ögon som brunt läder).

Tävlingsfärgerna blir nog säkra kort så som blått, mossgrönt eller svart men jag tycker att många gulingar är som en oanvänd duk - man kan nästan ha vad som helst på dem utan att det skär sig.

Lila
pic_008_4ff749c3e087c321c60006b1.jpg

Mossgrönt
395749_10150573610154842_2109144893_n_4ff097c6e087c374da002f3b.jpg

Blått
pic-063_203393611.jpg

Med ljus sadel
pic-145_199523098.jpg

Rosa och rött
pic-168_192563730.jpg

Svart läder
pic-067_201939648.jpg

Jag har brunt träns,sadel,benskydd,schabrak,ridbyxor.. allt fast i olika nyanser.. Ser råsnyggt ut

Olika nyanser av blått och turkost tycker jag är fint på isabeller.
Olivgrönt och äggplanta passar också väldigt bra! :)

318862_10151279929678998_691067512_n.jpg

Tycker de är fint med orange jag på isabeller
10dec2011005.jpg

Gult lika fint=)

mob18jan12005.jpg

Rött

bilder025.jpg

Kl

Marinblått är fint också! Gärna ihop med brunt!

ea457776512247d945167ba9afec4fcb_zps0c42974f.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 203
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden