L
lie
Har ett 5 årigt sto som startat 6 gånger med hyffsade placeringar. Men nu har hon blivit sparkad på ena hasen..Vet. var ute och böjde förra veckan , då gick hon på 3 ben, superhalt!! Så var vi till strömsholm idag, och då var hon lite halt när hon böjdes men inte mycket. Tog röntgen och det visade sig att hon fått en spricka. Men att det hållde på att läka, hon har stått sen förra veckan. Så nu får hon 4 veckors vila i sjukhage, och ska skrittas två gånger om dagen. Därefter åka tillbaka till strömsholm och ta nya bilder och ev operation om det inte blivit mycket bättre..
Men det jag undrar över, vad ha ni för erfarenhet med hästar som blivit sparkade på hasen? Har de kunnat tävla i trav igen? Tiden får utvisa hur det blir för min dam men det är alltid intressant och höra om andra som varit med om liknande?
Men det jag undrar över, vad ha ni för erfarenhet med hästar som blivit sparkade på hasen? Har de kunnat tävla i trav igen? Tiden får utvisa hur det blir för min dam men det är alltid intressant och höra om andra som varit med om liknande?