Vad har ni för diskställ?

Sv: Vad har ni för diskställ?

Har också sett det i Finland, fast någon variant utan vattenuppsamlande bricka. Skulle absolut kunna tänka mig att ha det så i köket, så skönt att bara stänga skåpsluckorna om disken!
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

SÅ mycket snyggare på diskbänken utan diskställ alls, det rekommenderar jag!
Som att ingen kommit på idén att det kan vara snyggt att inte ha ett diskställ :p ;) De flesta har nog diskställ av praktiska skäl och för att de behöver det, jag skulle aldrig klara mig utan ett till exempel. Inte utan att böka till min vardag på ett sätt jag inte vill.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Givetvis är det ett val hur var och en gör i sitt hem, hur skulle det annars funka? :p

I min förra lägenhet hade jag diskställ för där fanns en naturlig plats för ett diskställ och det passade bra där. När jag flyttade i augusti i år fick jag diskmaskin och långa snygga arbetsbänkar i fint trä och där tycker jag inte att det passar med diskställ och pga de två sakerna har jag valt bort det i mitt hem. Svårare än så är det inte (som vanligt) ;)
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Det värsta med diskställ är att vissa människor verkar tro att det är helt okej att ställa lortig disk i det :eek:
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har ett inbyggt diskställ i skåpet ovanför diskhon, ett tallriksställ, ett platt galler under och en vattenbricka underst så att det inte droppar ner på diskbänken. Det hjälper knappast TS men jag rekommenderar det starkt till alla som ska bygga om sitt kök utan diskmaskin, det är helt klart min favoritdetalj i köket.
Det såg jag redan på 80-talet och min lilla granntant har det hemma. Jag valde dock att inte ha det så då hennes skåpluckor nu efter många år börjat bli fula av fukten från disken men det går säkert att lösa på olika sätt, byta luckor brukar ju folk göra ändå efter några år när de ska fräscha upp hemma.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har en sånhär, minns inte var min är köpt men bilden är från biltema. Tycker allt utom djupa tallrikar och skålar står stadigt där, men det funkar fin om man lägger dem ner istället;) enda gången något har gått sönder för mig är när man staplat en massa skålar och grejjer på varandra så det blir överfullt :angel:

85-961_l.jpg
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Det såg jag redan på 80-talet och min lilla granntant har det hemma. Jag valde dock att inte ha det så då hennes skåpluckor nu efter många år börjat bli fula av fukten från disken men det går säkert att lösa på olika sätt, byta luckor brukar ju folk göra ändå efter några år när de ska fräscha upp hemma.

Mina föräldrar bor i ett hus byggt -53, möjligen är köket bytt på 70-talet någon gång. Finns inte en antydan till att skåpet skulle vara fuktskadat så det borde inte enbart bero på det inbyggda diskstället i tantens fall.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har också ett sånt diskställ och har haft i flera år. Aldrig att någonting har gått sönder p.g.a. stället i sig. Dock ställer jag alltid lite större tallrikar "diagonalt" alltså så att de står över två öh ... fack, eller vad tusan det nu kan tänkas heta. Annars håller jag med om att de verkar kunna ramla lätt. Men i övrigt är jag nöjd med det, det rymmer ju i alla fall en del. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 150
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
845
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
699
Senast: Angel
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 098
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp