Vad har ni för diskställ?

cherie

Trådstartare
Och är de bra? Jag köpte nyss detta från IKEA men alla tallrikar (vanliga runda) bara rasar. En av redan gått sönder! Tänker reklamera skiten och sedan köpa nytt. Men har ni något tips på vad för något, och från vilken butik?

ordning-diskstall__23867_PE098356_S4.jpg
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Har samma erfarenhet av det diskstället, min roomie (som jag bodde med innan jag blev sambo) köpte det där och glas och tallrikar rasade ur typ varannan vecka och gick sönder :crazy:

Jag har Fintorp, från IKEA
fintorp-diskstall__67941_PE181904_S4.jpg
och det är bra (för tallrikar, andra saker står inte stadigt), men inte riktigt lämpligt (storleksmäsigt) för två personer :p
Funderar på något i "standardmodell", fast med roligare design, typ detta kanske kan vara något?
diskst_ll_1157560006_7999158.jpg
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Vi har två Grundtal diskställ från Ikea.
Vägghängda och smidiga att fälla upp när de inte används :)

Har inte haft problem med att ngt rasar.

grundtal-diskstall__0150030_PE308167_S4.JPG
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag hade det du visar på bilden när jag inte hade diskmaskin. Håller med om att det var kasst och det var jag hade också svårt att få tallrikarna att stå där. Fick en Origoskål krossad av det....:mad:
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag är jättenöjd med den där! Har aldrig varit med om att något rasat eller gått sönder pga diskstället. :p Har ändå haft den i flera år.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag är jättenöjd med den där! Har aldrig varit med om att något rasat eller gått sönder pga diskstället. :p Har ändå haft den i flera år.

Samma här, mitt har jag haft i minst 5 år, och inget har någonsin ramlat ut eller gått sönder. Eller ja, när jag staplar plastburkar 3 dm för högt så finns ju viss rasrisk. :D
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Konstigt att det är så olika! Vi har flera olika tallriksmodeller (höganäs, iittala, gamla från 50-talstallrikar, vanliga ikeatallrikar) och inga står stabilt. Andas man det minsta så rasar allt ;)

Undrar om jag kommer få reklamera den men det hoppas jag. Ska nog satsa på en vanligt standard-diskställ som Fjärdern visade.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har inget diskställ :p Använder diskmaskinen mest och det jag diskar för hand lägger jag på en kökshandduk en stund eller så torkar jag undan och ställer in i skåpen direkt. SÅ mycket snyggare på diskbänken utan diskställ alls, det rekommenderar jag!
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Ja, det vore såklart trevligt om man kunde skippa diskstället, men vi äger ingen diskmaskin.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Tror det var Cervera, var lite smådyrt, det är visst nåt speciellt märke har jag för mig. Ska kolla upp!
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

catalogueImage


Detta har jag är helnöjd från Åhlens

Edit: Dock har jag hängt överdelen på pinnen längre ner, funkar bra det med :)
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har ett inbyggt diskställ i skåpet ovanför diskhon, ett tallriksställ, ett platt galler under och en vattenbricka underst så att det inte droppar ner på diskbänken. Det hjälper knappast TS men jag rekommenderar det starkt till alla som ska bygga om sitt kök utan diskmaskin, det är helt klart min favoritdetalj i köket.
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Även jag har det svarta i två våningar ifrån Åhlens. Mycket nöjd! Jag har också hängt överdelen lite längre ner, och köpt till en bestickkorg som jag hängt på övervåningen fast utåt. I den bor förvisso diskmedelstabletter och inte bestick men det fungerar fint för oss! (har diskmaskin också, så jag använder numera bara stället till stora grejer, samt nappflaskor osv.)
 
Sv: Vad har ni för diskställ?

Jag har ett inbyggt diskställ i skåpet ovanför diskhon, ett tallriksställ, ett platt galler under och en vattenbricka underst så att det inte droppar ner på diskbänken. Det hjälper knappast TS men jag rekommenderar det starkt till alla som ska bygga om sitt kök utan diskmaskin, det är helt klart min favoritdetalj i köket.

Det såg jag för första gången i Finland, supersmart!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 150
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
845
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
699
Senast: Angel
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 098
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp