Vad har ni för bett till era shettisar?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Vad har ni för sorts bett till era shettisar? Storlekar? Det är ju klart att det varierar men det kunde vara kul och veta vad andra har.

Sv: Vad har ni för bett till era shettisar?

Jag har ett vanligt tränsbett 8.5 cm med bettplattor. Men hon fungerar på vad som helst. Skulle kunna ha bara grimman om jag ville.

//Lillan

har ett tvådelat trav bett på 9,5 har varit en aning stort så nu har jag köpt ett tredelat på 8,5. passar lite bättre men han gapar lite fortfarande....

Har ett rakt, lätt böjt bett på 8,5 cm.

Jag använder ett vanligt tränsbett dock Happy mouth på lillstoet 8,5cm. Och vallacken Happy Mouth eller 3 delat med mässing "kula"
9,5cm.

Shettisen jag tar hand om och kör har 8 i sitt 2-delade tränsbett, trivs inte alls på 3-delat.
Är på jakt efter ett rakt bett i den storleken, var finns det?

Har 9,5 på alla mina (tror jag)

shettisen i "mitt" stall rids med 9,5cm pessoa då han blir lite stark då flickan (6år) ska rida. Annrs har han bara ett vanligt tränsbett...

OPS!! vilka småbett, eller hade min shettis ovanligt stor mun.. Han hade ett 3 delat 10,5. Även 105 cm i täckes stl... Det är han som rullar sig på min avatar.

stall banal skrev:
OPS!! vilka småbett, eller hade min shettis ovanligt stor mun.. Han hade ett 3 delat 10,5. Även 105 cm i täckes stl... Det är han som rullar sig på min avatar.

Min buse har också 105 i täcken...är dessutom ganska stor, över 1,05 själv...

Tredelat eller tredelat pessoa......storlek 10,5-11,5. Han kan ha samma bett som mitt varmblod....

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
360
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka