Vad har ni för benskydd?

Sv: Vad har ni för benskydd?

Har också kikat på benkydd o läst alla olika trådar om skydd på buke. Jag står o väljer mellan NEW eller Style. Har hört att en del har NEW skydden med det här fluffiga fodret som skall hålla borta smuts o grus o en del har de utan fodret, vilket är de bästa alternativet?

Smaken är som baken! Jag har de med ludd och tycker de funkar jättebra men jag tippar på att de är ngt dyrare än utan ludd så det kan ju bli en kostnadsfråga. Huvudsaken är nog att du köper skydd med inbyggda skenor så har du gjort ditt bästa för din pålle!

blir inte luddet tungt och äckligt när man rider i vatten?
Jag har utan och jag tycker inte det har kommit in något smuts i dem heller

*Knapplån*

Jag har idag bestämt med en tjej att jag ska köpa skydden av henne. Använda ca 5 ggr, pris för runtom 600 kronor. Det lönar sig att spana runt innan man beställer :D :bump:

Okej vad bra :)
Själv så ringe jag till dom med bnskyddn för 500 kr men dom var tyvärr sålda :(
Mn jag får fortsätta att spana :)

Okej, jag hade tur. Tänkte beställa från England eftersom jag inte sett några begagnade ute på annons några dagar innan. Men så tänkte jag att det kanske vore bra att kolla och det var ju tur det :D

Har alltid använt proffessional choice runt om i terrängen. Tycker de funkar super och de håller länge, äldsta paret är över tio år och kardborren funkar fortfarande.

Jag har precis köpt ett par n.e.w lightweight.. har du nån aning om vad den flärpen är till för på bakskydden? Frågade i affären men de visste inte..

Mhm.. tycker den känns så osäker.. e rädd att de ska fastna i nåt.. eftersom de är sydda som en tunnel, där e gott om plats att få in ett par fingrar

Jag tror att du oroar dig i onödan...
Mina är iaf så hårt vikta att det ska mkt till om det ska komma in ngt där öht, har nog alrig ens hittat ett gruskorn i de där flärparna...

Det är ju väl använda benskydd av många.. de hade väl inte satt dem där om de var en risk..

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka