Vad har levisto z på sig?

Sv: Vad har levisto z på sig?

Lösa benbitar, om jag inte är helt ute och cyklar.

Han är kasserad i Sverige pga Osteochondros, som de andra skriver - lösa benbitar.

aj då de va ju synd för det ska man ju inte avla på.

Hej.
Det fungerar som en haklapp. Antagligen så biter Levizo i sin martingal och det finns då risk att han kan fastna och olycker inträffar. Det är en mycket bra liten sak det där.

MVH Maggie

kan man inte skicka in en lista på att man vill ha honom godkänd i sverige? är bara så kär i honom, så söt och sån utstrålning:love:
jag tror han skulle kunna få många ston i sverige, han hoppade super i VC kvalet igår med:d

Flyinge har en 4 åring efter Levisto, som matchas för brukspoven nu till våren, inte lika söt som Levisto, men skimmel, och mjuk som en gummiboll.

är de inte lite konstigt att flyinge satsar på en avkomma till en hingst som är kasserad ???

fast jag tycker de är lite kul oxå, levisto ser ut som en liten gräddbakelse som är ut eo hoppar :)

hästen e ruggigt snygg, som dom sa - är det ett hakskydd antagligen för att hästen inte ska bita/leka i förbygeln/martingalen.

skulle provat en avkomma efter honom när ja va i tyskland men den såldes samma dag vi va där:p

är de inte lite konstigt att flyinge satsar på en avkomma till en hingst som är kasserad ???

fast jag tycker de är lite kul oxå, levisto ser ut som en liten gräddbakelse som är ut eo hoppar :)

Fast kasserad är han ju inte i den bemärkelsen. Han är ju fullt godkänd i övriga världen.

Tyskarna klassar ju röntgenfynd på ett annat sätt än vad vi gör i Sverige bla.

Har du en häst efter honom som är född utomlands så är stammen inte kasserad.

Dessutom så är väl säkert hingsten i Flyinge röntgad ua

är också helt förälskad i hästen. men har ni hört ryktet om att manen och svansen är färgade sådär kritvita för att han "ska vara mer attraktiv för stoägare". vet inte om det är sant men han är iaf sjukt snygg!!!

Alltså, kollar inte ni datumen på trådarna ni svarar i? Den här är över ett år gammal!

jo, men hästen är ju lika aktuell som nånsin eftersom han är med i wc :)

Jag får gåshud när han visar sig på banan, jag är verkligen svag för vackra hästar.
Milton, jappeloup och levisto!

Jag föll som en fura, denna ovanligt vackre häst levisto z som Melchior rider..åhh vilken färg, vilken ponnylook!

Men, vad har den under hakan?

Någon här som vet?

Åååhhh, det är ju den! Såg den på tvn idag, blev stört kär!
Skulle vara jättefin åt mitt sto :love:
Det är för den inte ska bita i martingalen.

är det någon som vet vart man kan få tag på en sån "haklapp"? gör man en själv? eller finns de att köpa?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: Oh_really
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
5 192
Senast: Luff
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka