Vad har levisto z på sig?

Sv: Vad har levisto z på sig?

men om man ändå vill chansa och avla på honom, någon som vet var man kan vända sig?

Jag tror det finns någon här i Sverige som tar in honom, Googla lite! Annars kolla Zangersheide?

tusen tack, skönt med en som vet nästan allt :D

Det finns ingen i Sverige som tar in på honom just eftersom han inte är godkänd. Fölungen går alltså inte regga i ASVH.

Han är inte ens med i Zangersheides egen katalog längre, just pga OCD. Däremot kan han finnas tillgänglig på andra sätt, tex i Danmark el Tyskland.

Jo, någon tar in honom, det är någon som struntar i att han inte är godkänd i Sverige!!!

Nej, på deras katalog står det stort "ALL STALLIONS FREE OF OCD".

Och Levisto är inte med...

Japp, godkänd är han i alla förbund där man inte är så hårda!

Går du in på stuteri och sen avelshingstar så finns han inte med...

Vore intressant att veta var du hittar info om detta?

hittar ingen, kan du tipa :angel:
helt tomt ju på folk i sverige som tar in

jo det läste jag i en annan tråd, men det är ju Levisto Z man är intresserad av =)

*knapplån*

Svenska OCD röntgen är på gränsen till lite löjligt då hingstarna bara röntgas med fyra bilder totalt på has och bakknä. OCD kan de sedan ha runt om i tex kotorna ...men...men....

Vill man betäcka med tex Levisto så går det utmärkt att betäcka utomlands, regga fölet i Tyskland/Holland. Ta fölet och passet till Sverige, skicka in passet och vips så har man ett grönt pass.
Om hingsten bara är godkänd i ett av ASVH "godkända" förbund (vilket innefattar de största förbunden i Tyskland/Holland).

Det är Sverige i ett nötskal tycker jag :smirk:

Om du nu vet "vem"som tar in på honom kan du väl skriva det här, många är intresserade!

Hur mycket röntgar man i KWPN? Där de inte heller tillåter ocd?

KL

ingen som faktiskt vet vem som tar in? snälla skicka ett pm eller skriv här. vill verkligen verkligen veta

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: Oh_really
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
5 192
Senast: Luff
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka