Vad har jag gett mig in på ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mandy_Loves_Vera

Jag , Amanda , ska tävla imorgon :eek: Jag har inte tävlat på typ 2 år och hästen ja ska tävla har jag ridit två gånger innan :o hehe ^^
Hur ska detta gå vägen ?
Ja ska tävla Lätt B:1 i en klubbtävling så det är ju inte värsta stora grejen. Men är det någon som har lite tips till mig ?
Typ som hur man ska göra för att inte skumpa gärnet i den ökade traven eller få alla tre serpentiner lika stora :angel: Känner mig verkligen sååå redo för att tävla :D
Nej men seriöst , någon som har lite tips ?

/ Amanda som redan är nervös

Sv: Vad har jag gett mig in på ??

Du hinner ju inte öva så jättemycket till i morgon direkt så det du ska tänka på när du rider programmet är framförallt att rida bra vägar!
Att lära sig sitta i trav och göra perfekta serpentiner tar längre tid.. Men ett tips är att du när du tränar så dela upp ridbanan i tre exakt lika stora delar och markera med koner och rid sen serpentiner därimellan tills du kan känna storleken på serpentinerna och nästan rida och blunda, då kan du ta bort konerna. Det tog mig 5 10-minuterspass att lära mig det och det har suttit i länge, men nu känns det som om det är dags att plocka fram konerna igen, en gång vart tredje år ungefär.. ;) Ett tips till nästa gång du ska tävla.

Lycka till i morgon!

haha , okej. Jo jag vet att jag är lite sent ute. Men jag kan inte öva så mycket på det ja vill eftersom att jag inte har någon egen häst.
Men det jag är mest orolig för är att det ska skumpa alldeles för mycket och att jag inte får till vänstergaloppen. :S Men men , det är ju bara en klubbtävling :D

*kl*

Både här inne och på "tävling" så finns det massor med tipstrådar om just LB och hur man handskas med sin nervositet. Fortsätt gärna i dessa trådar!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 723
Senast: tuaphua
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 019
Senast: Lycan
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar