Vad har jag för sadel?!

Mirabilis

Trådstartare
Hoppsadeln är ej använd på flera år och passar ej nuvarande hästen. Inköpt på Mustang för några år sedan, men jag inser att jag inte har någon aning om vilken modell, storlek etc det rör sig om. Går det att utläsa något av bilderna?

Är en Jeffries, så långt är jag med.

Bifogade filer

• A3EA14E3-929E-4C04-A212-45CAAEF0167D.webp
    A3EA14E3-929E-4C04-A212-45CAAEF0167D.webp
    285 KB · Visningar: 58
Jeffries har ju en modell som heter JMX, står det inte så? Enligt my friend Google, finns den som hoppsadel i monoflap. Tydligen svåra att få tag i.

Av din information så gissar jag att det är en jeffires jmx i 17.5
bomvidd står ju sällan på kåpan men man kan mäta på ett ungefär om man öppnar upp framvalvet och mäter koppjärnet (dvs ngt för sadelmakare).
Men man kan ju också lägga på lite sadlar på hästen med känd bomvidd och gissa sig till om det är en extra vid eller extra smal sadel man har i alla fall ;).

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar