Min hund är nio år och i alla år har han duschats med probschampo var 3-4 vecka som enda fästingprevention. Han har på de åren haft två fästingar totalt och det med flera års mellanrum. Nu sen i måndags har han haft 3-4 stycken varje dag Probschampot är detsamma så det kan inte bero på ändring i formulan och det är idag två veckor sedan han duschades senast. Det enda som är skillnad mot tidigare år är att han har ätit antibiotika i tre veckor pga en hudinflammation. Kan antibiotika ställa till det så hemskt? Finns det något hopp om att detta är tillfälligt? Jag satte på honom ett dofthalsband i tisdags kväll som ska fungera mot fästingar. Jag vet inte hur lång tid det tar innan det verkar men igår plockade jag ju fästingar.
Till saken hör att han är enormt känslig. Han börjar klia direkt av allt starkt (schampo måste vara milda osv) så jag vågar verkligen inte sätta på honom kemikalier. Vad gör jag?
Till saken hör att han är enormt känslig. Han börjar klia direkt av allt starkt (schampo måste vara milda osv) så jag vågar verkligen inte sätta på honom kemikalier. Vad gör jag?