Vad har hänt med utbildningen??

Ellyne

Trådstartare
Har kollat på en 1 årig hästutbildning på Ålands naturbruksskola, men nu verkar de lagt ner den??? Den gick varannat år och skulle börjat i höst.
Nån som gått den eller vet nåt om den fortfarande finns?

Sv: Vad har hänt med utbildningen??

Mycket riktigt, skolan läggs ner i sommar.

Jag gick den 3 åriga och hade funderat gå den 1 åriga å läsa upp betygen lite, och kontaktade rektorn på skolan. Så tyvärr kan man inte längre söka till den utbildningen :cry:

Googlade och hittade en ledare i tidningen Nya Åland, där det står att det har varit för få sökande till själva lantbrukslinjen. Hästskötarlinjen har varit populär men dyr.

*KL*
Precis som Mooch säger så har det varit alldeles för få sökanden och kostnaderna har blivit för stora. Gick själv den 3-åriga hästskötarlinjen för ett antal år sedan och även om jag tycker det är synd att skolan läggs ner så måste jag nog säga att du kan hitta mycket bättre utbildningar än denna... :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 890
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka