Vad har hänt med Joursulan?

Deck-deck-tiv

Trådstartare
Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit från internets yta?

Någon som vet, finns dessa inte längre?

Mannen som sålde dem gick bort för ett par år sedan. Så, om ingen tog över det efter honom har nog även joursulan gått i graven.

Finns nog inte tillräckligt stor marknad längre. Polarpads är tex bättre. Eller att man skär ut egna från tunna skärbrädor om man vill ta på och av och slippa vanliga snösulor.
Joursulan kunde man sömma direkt i hoven och inte ha sko på men det blev ju skithalt.

Finns nog inte tillräckligt stor marknad längre. Polarpads är tex bättre. Eller att man skär ut egna från tunna skärbrädor om man vill ta på och av och slippa vanliga snösulor.
Joursulan kunde man sömma direkt i hoven och inte ha sko på men det blev ju skithalt.
Polarpads är ju toppen. Har även sett någon variant nu där man fäster två skilda ”pinnar”, en i vardera traktbroddshål? Spännande, fungerar de så är det ju toppen när man inte har möjlighet att ha fyrbroddat!

Men alltså skärbrädor - fattar inte hur man får dessa att inte trilla ut? Jag har försökt mer än en gång och verkligen gjort dem så ”tighta” jag kan, men även provat att göra dem lite mindre. Det bästa jag lyckades med var att en(!) av fyra satt kvar efter en uteritt…

Polarpads är ju toppen. Har även sett någon variant nu där man fäster två skilda ”pinnar”, en i vardera traktbroddshål? Spännande, fungerar de så är det ju toppen när man inte har möjlighet att ha fyrbroddat!

Men alltså skärbrädor - fattar inte hur man får dessa att inte trilla ut? Jag har försökt mer än en gång och verkligen gjort dem så ”tighta” jag kan, men även provat att göra dem lite mindre. Det bästa jag lyckades med var att en(!) av fyra satt kvar efter en uteritt…

Polarpads är nästan värdelöst på min häst då hon är så djup i sin hovform 🙃 så här är snösulan det enda som är riktigt bra för henne (har lyckats få en hemsk stylta EN gång även med dem).

Polarpads är nästan värdelöst på min häst då hon är så djup i sin hovform 🙃 så här är snösulan det enda som är riktigt bra för henne (har lyckats få en hemsk stylta EN gång även med dem).
Jaha, spännande att det kan vara så olika!

Förstår inte riktigt, hur menar du med djup hovform? 😁

Jag gjorde skärbrädor till hagvistelse innan jag köpte polarpads och det har mkt att göra med att få formen på sulan exakt rätt. Annars ramlar de ut direkt. Men det verkade även skilja från häst till häst, Axel behöll sina i flera dagar så jag behövde ta av o lufta åt honom medans Zarre var jag glad åt om han behöll mer än 2 sulor i ett par timmar. 😅

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
450
Senast: Sirap
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
298
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
538
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
275
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka