Däremot är jag rätt förvånad över folk som tycker att diskussioner där alla inte är eniga och dunkar varann i ryggen har spårat ur.
Nu är det här svaret inte riktat till dig personligen utan mer en allmän reflektion från min sida över just det där uttrycket...
Jag läser ibland att folk kan tycka att det blir tråkigt och mycket "dunk i ryggen" och medhåll här på forumet ibland, och ibland verkar det vara ett argument man tar till för att rättfärdiga dåligt beteende och personliga påhopp. Det är något jag bara inte kan förstå?!
Måste man verkligen kalla folk för dumma i huvet och puckon för att man inte håller med det dom skriver? Kan man verkligen inte ha en annan åsikt och diskutera den hett utan att behöva gå till personangrepp?
Jag tycker visst det är intressant att läsa diskussioner där åsikterna går isär, men om någon börjar använda skällsord som pucko, dum i huvet, mm, så tappar jag genast både intresse och respekt för dels användaren ifråga men även diskussionen. I min värld bemöter man sina medmänniskor med respekt, oavsett om man delar varandras åsikter eller inte. Jag kan inte förstå tjusningen i att kasta skällsord på varandra? Har man inga spärrar, etik eller beteendekod inombords? Vad kan det finnas för nöje i att dra ner diskussionen på en nivå där man bara skriker åt och kastar bajs på varandra? Är det utvecklande, och i så fall på vilket sätt?....
OK, man kanske kan säga att dom personliga påhoppen "helt enkelt är ett sätt att diskutera på", men jag tror att många med mig ledsnar och känner en dålig smak i munnen, eftersom man enligt den beteendekod vi fått inpräntat i ryggraden helt enkelt inte beter sig så primitivt och illa mot sina medmänniskor.