Vad har era katter för udda personligheter?

Sv: Vad har era katter för udda personligheter?

Min ena katt älskar allt som har med tvätt att göra. Tvättkorgar, IKEA-kassar (för de brukar jag alltid bära tvätten i), smutstvätt, ren tvätt som jag håller på att sortera och - icke att förglömma - tvättstugor!

Min andra katt äter gärna sallad och ser dessutom brevbäraren som sin värsta fiende. När posten dimper ner genom brevinkastet säger det nämligen "skrammel kladunk" och det ljudet är FARLIGT. Nu bor kissarna tillfälligt hos mormor (tills jag fått en ny lägenhet) och där kommer inte posten in genom dörren utan läggs i fack i entrén så nu kan Molly, som hon heter, vara lugn :) När vi bodde i vår egen lägenhet lärde hon sig känna igen brevbärarens steg i trappan och satte igång att morra redan när denne befann sig på första våning... :p
 
Sv: Vad har era katter för udda personligheter?

Min ena katt har tagit på sig uppgiften att vara vakthund. Om det kommer rådjur eller harar för nära huset, så jagar hon bort dem. (De är så orädda att de inte bryr sig om mig.) Efteråt är Mette-Marit mycket stolt, patrullerar runt huset med svansen i vädret för att säkerställa att inte fler inkräktare är i antågande.

Jag måste också berätta om en katt som mina föräldrar hade för många år sedan. Han inte bara var speciell till sättet, utan han såg också annorlunda ut; vindögd, korta framben, långa bakben och en svans som såg ut som en korkskruv. Sune, som han hette, älskade vatten, strösocker och dammsugaren.

För att glädja Sune skulle man först hälla ut strösocker på ett mikrovågslock. Då hoppade han i och ur locket, så att sockret sprätte. Det kunde sysselsätta honom i timtal. Sedan skulle man dammsuga honom utan munstycke. Det allra, allra bästa var om man dammsög svansen, så att han fick streta emot för att svansen inte helt skulle åka in i röret. Som avslutning skulle man sätta på vattenkranen i diskhon. Då lade sig Sune under den och tyckte att det var skööönt när det rann vatten över ansiktet.
 
Sv: Vad har era katter för udda personligheter?

KL

Vi har en mycket speciell katt! for det forsta sa ler han valdigt ofta och eftersom han ar orange ser han ut som Cheshire katten. Badrummet ar populart att sova i och ett tag skulle han kolla vad man hade for sig nar man satt pa toan. Vet inte hur manga ganger jag blev skramd av att nagot mjuk rorde sig vid rumpan nar man satt pa toan (eftersom jag inte visste att han var dar).

Han ska undersoka ALLT. Tror han har lyckats utforska det mesta nu, men igar fastnade han nastan bakom nagra vaskor i rummet, en kompis horde mystiska ljud fran en byralada nar hon sov over och han hade tracklat sig in bakom ladorna :crazy: igar fick han ocksa for sig att han skulle in i ett hal i en stor jarnbalk som lag pa garden. Det var ju tur att han tog sig ut igen. han luktar ackel for tillfallet eftersom hans favorit stalle att hanga verkar vara i nagot motorrum nagonstans :crazy: (vi tankte tvatta han....men det ar ingen som vagar).

Nar han vill in klattrar han up pa dorren och hanger i fonsterkarmen som nagon sorts julprydnad. Han foljer efter en jamt nar man ar ute pa garden, standig foljeslagare nar honsen ska matas. Igar eldades det upp en stor hog med tra/ris, dar han var med och hangde och tydligen sprang runt som ett juhu. Hoppade i trad osv. Gick in i skogen och kom tillbaka rusande som att ett lodjur var efter han.

Haromveckan kom han utkravlandes under kylen...

stadig underhallning!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 223
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 733
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp