Sv: Vad har era hästar gjort i dag?
Kan ju försöka berätta vad Royal Street och jag gjorde igår...
Vi skulle upp å starta på Gävle. Skulle åka vid 13.30 men det blev närmare 14.00
Hämtade Kusken på vägen, och lämnade mina barn vid hans sambo. (hon är en ängel som vill passa dem
)
När vi så kommer till Falun och ska tanka så funkar inte mitt kort!!
Inte lite pinsamt.
Trovärdig som man är så går de med på att vi kan betala näe vi åker hem.
Men när vi så går ut till bilen så startar den inte!
Vad vi än försöker med så är den död....
Får tag på en hyrbil, men det tar ju en tid... så ca: 1min före hyrbilen rullar in så sätter sig sambon i bilen å ryter på ren danska, starte bil jä**l!! och vad gör inte bilen, jo den startar!
Lite pinsamt att förklara att vi inte längre behöver hyra hans fina v70 akut... Tackar så mkt för att han tog sig tiden att åka ut med bilen.
Nu är vi bara 1h sena!!
Hästen startar i lopp 5 och vi anlender till banan vid lopp3!
På med grejerna (så klart ska han broddas om i bak) och ut å värma liiite iaf.
När starten går så ser hästen inte ut som den brukar, den ser nästan halt ut. Han kan heller inte vara med i öppningen som han normalt skulle... Han får tredja inner och sitter där till mål, nässlar sig ut lite på slutet och är 5:a iaf på 16.9.
När han så kommer in så drar han ju inte en suck... Han tar inte ut sig den hästen.
Men natuligtvis så har han tappat en fram sko. (Han går ganska tungt skodd i fram) Inte konstigt han inte kunde trava då!
Så hästen var faktiskt riktigt bra .
Behöver jag säga att vi rullade sakta hem och stängde inte av bilen förrens vi va hemma (där den förövrigt inte ville starta)
Men det värsta av allt är nog att våran egna bil ska hjullagret bytas på, så denna bil l´ånar vi bara och min sambo låg under den till 04.00 natten till tisdagen för att byta generator... (det va inte lite krångligt)
Nä, det va inte riktigt våran dag igår kan man säga.