Vad har du under padden?

Sv: Vad har du under padden?

Jag började fundera på hur jag gör och kom på att jag använde samma pad till min häst i tre år, hade inte något under och har aldrig tvättat eller borstat. Använder den inte längre, men sist jag såg den var den helt ok ren :confused:

OK, tack för info! Tycker att jag kollat det, men nu blir jag osäker (hästen står för tillfället).

Förstår inte vad du menar, varnad för vad?

Stel bom mot en rörlig hästrygg. Om du bara vill ha stötdämpning vertikalt så räcker nog ditt filtmaterial men om du tänker kräva av hästen att böja sig ordentligt i sidan så måste du ha en rejäl dämpning som jämnar ut det trycket.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka