Vad har du i din väska?

Jag har en handväska som ser liten ut men är fruktansvärt rymlig. När jag ska till jobbet eller hem till föräldrarna innehåller den oftast följande:

Almanacka
Nyckel/datakort
Plånbok
Telefon
Nyckelknippa
Laptop
Laddare till telefon + laptop
Bok
50cl lokaflaska
Matlådor
Extern hårddisk
Ombyte eller pyjamas (beroende på var jag ska nånstans)
Diverse småkrafs

Blir lika förvånad varje gång :D

On topic: i handväskan har jag oftast

Mobil
Plånbok + visitkort
Passerkort till jobbet
Almanacka (blir ofta kallad bakåtsträvande..)
Nycklar
Läppstift (perfekt vid spontana AWs och liknande)
Tuggummi
Halstabletter
Plåster
Kondomer :o:D (i ett hemligt dragkedjefack i väskan!)
Penna
Värktabletter
Miniburk concealer

Det är samma innehåll oavsett om jag ska gå på stan, till jobb eller ut på galej. Det är en liten väska men hade den varit större så hade jag prioriterat fler saker som handkräm, hårborste, laddare och kanske deo. Det är ofta jag hamnar på något direkt efter jobbet och inte är hemma förrän sent, då kan man sakna en del saker.

Senast ändrad:
Jag släpar med mig en massa saker varje dag i ryggsäcken. Men är ofta borta hela dagen och har ett par timmars resväg med buss samt en bit att gå.

- Anteckningsblock, mapp med papper samt ev kursbok
- Liten kalender
- Pennfodral fullt med pennor
- Miniräknare
- Paraply
- Reflexväst och vattentätt reflexöverdrag till ryggsäcken
- Plånbok
- Extra anteckningsbok
- Tuggummi
- Tamponger och trosskydd
- Läppbalsam
- Hårsnoddar
- Hänglås
- Handkräm
- Halstabletter
- Ficklampa
- Ibland laptop

Utöver detta har jag alltid en matpåse packad med lunchlåda, två mellanmål, vattenflaska, bestick och servett. Blir en hel del att bära :p

Jag släpar med mig en massa saker varje dag i ryggsäcken. Men är ofta borta hela dagen och har ett par timmars resväg med buss samt en bit att gå.

- Anteckningsblock, mapp med papper samt ev kursbok
- Liten kalender
- Pennfodral fullt med pennor
- Miniräknare
- Paraply
- Reflexväst och vattentätt reflexöverdrag till ryggsäcken
- Plånbok
- Extra anteckningsbok
- Tuggummi
- Tamponger och trosskydd
- Läppbalsam
- Hårsnoddar
- Hänglås
- Handkräm
- Halstabletter
- Ficklampa
- Ibland laptop

Utöver detta har jag alltid en matpåse packad med lunchlåda, två mellanmål, vattenflaska, bestick och servett. Blir en hel del att bära :p

Av ovanstående har jag både ficklampan och miniräknaren i mobilen. Även mobilens anteckningsblock och kalender används (och räcker för mina behov) så jag behöver inga externa sådana.

Av ovanstående har jag både ficklampan och miniräknaren i mobilen. Även mobilens anteckningsblock och kalender används (och räcker för mina behov) så jag behöver inga externa sådana.

Ficklampan måste jag ha med, går nästan 2 km till bussen på oupplyst 70-väg utan trottoar så vill både synas och se var jag går :p (har naturligtvis reflexer också). Miniräknaren kan jag egentligen plocka ur eftersom den inte behövs i kursen jag läser nu men den ligger kvar.

Mobilen är bra till mycket men jag gillar att använda riktiga kalendrar osv.

Då jag numer bor i en väska då jag veckopendlar hela våren kan man hitta med mesta i väskan min...

Pärm med papper
Två kollegieblock
En kursbok
10 pennor
Nässesär
Tumvantar
Halsduk
Underkläder
Mössa
Ett första förband
En Tourniquet
iPad
Laddare av olika slag
En tändare
Ett vykort
Snus
Ett par skor
Ett par skosulor
10 kvitton
En bok
Ett par jeans
Ett skärp
En termos
En vattenflaska

Äger faktiskt ingen handväska men tar ryggsäck till skolan och tygväska när jag går på stan/handlar. Har för vana att alltid tömma ryggsäcken när jag kommer hem. Packar dator, kursböcker och vantar på vägen ut varje morgon. Däremot använder jag jackfickorna på vinterjackan ganska flitigt. Där har jag alltid hundgodis, nyckelknippa, tamponger (i plural :p), busskort, hörlurar och bajspåsar.

Just nu har jag detta i min ryggsäck: Ett USB-minne, en penna, en kalender, en tampong och näsdukar.
Och i tygväskan: Ett kvitto och en tampong. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 382
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 289
Senast: Fetaost
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka