Vad har du i din väska?

Använder handväska och den innehåller:
Spegel
Tandtråd
Hårsnoddar
Tamponger
Nycklar
Tuggummi
Penna
Näsdukar
Plånbok
Hörlurar
Mobil
Handkräm
Läppglans
Glasögon

Har väskan till/från jobbet, på stan och ibland när jag handlar.
När jag är ute med hundarna åker mobil och nycklar ner i fickan bara.

Tillhör de som avskyr väska. Förstår inte grejen.

Det jag använder får plats i mina händer, nycklar, plånbok o telefon.
Fast är man borta en hel dag och ibland ev. en kväll så är det skönt att ha det mesta med sig. Särskilt om det är en bit hem.
Jag har precis haft en väsklös period, men har därför haft allt och lite till i bilen. I den kan jag nog övernatta en dag eller två i värsta fall. :o
Men eftersom jag köpt en ny fin så överlevnadsfreaken i mig planera vad som kan vara bra att ha. (Som liniment! Varför har jag inte tänkt på det tidigare?)
Tandborste & tandkräm känns som ett måste. Häftapparat.
En massa block och pennor.
Spegel.
Reflexväst.
Handsprit och tvättlappar.. *drömmer mig bort*

Tänker det kommer vara skönt att ha allt samlat på ett ställe, istället för en plastkasse/ IKEAs tygkassar när man ska iväg.

Mobil
Letto
Nycklar
Reservbattergrej
Ett antal hörlurar
Ett paket russin (i händelse av krig)
Näsdukar
Vantar
En fransk nougat jag måste glömt äta upp
En bok till partnern
Ett bredband på sticka
Mobilladdare
En gigantisk nyckelknippa
Plånbok
Plåster

Småkrafs, gamla russin, hårnålar, kvitton, en tampong mm. Sånt som ligger kvar när jag byter väska.

Insåg att jag har en väska till att släpa på med laptop+kablage, deo, tandborste, eyeliner+ läppstift, alvedon, bricanyl, godispapper, liniment för axeln, datormus och batterier till densamma. Jag jobbar lite här och där så tar alltid med jobbdator+ mög.

här är min väska
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/h...=086936ad4cbe9caaab6169e98a800a7d&oe=55561BDA

detta finns i den:
* plånbok
* 3 tugggummipaket (numera 1)
* nycklar
* kamera
* emser (halstabletter)
* kvitton
* 2 Pass (det nya o det gamla.. numera bara det nya..)
* liten tygväska typ med norska pengar
* 3 läppglans
* ficklampa
* 4 nagelfilar
* 2 hårsnodd
* 3 bläckpennor
* 6 lösa emsertabletter (kastades)
* bricanyl
* 10 lösa halstabletter (med papper på) (kastas då de smaker skit :P )
* 1 huvudvärkstablett utan förpackning (kastas)
* 9 hårklämmor
* 1 tuschpenna
* specifikation från posten (fråga mig inte varför den ligger kvar..)
* lönespecification från december
* liten plastpåse från apoteket (jag brukar ha min lunch i den)
* 7 huvudvärkstabletter (i förpackning)
* sminksvamp (kastas)
* glasögonrengörnings servett
* gammalt recept på medicin till hästen (uthämtat...)
* val till riksdagen lapp (vänsterpartiet)
* 2 skavsårsplåser
* lapp med mina bankkontonr
* hårklämmor som sitter kvar i sin förpackning
* brödrecept
* visitkort till djuraffären
* lite tomma huvudvärksförpackningar
* läppsyl
* nagelsax
* spegel
* 3 trosskydd

Och så har jag mobilen i den också om jag är ute..

herregud va skit jag har i den.. och den är ju inte ens så stor..

hittade en sak till nu när jag tömde ur allt hö o skit.. hade en reflex också :)

Jag är inte direkt någon väskperson, med däremot ryggsäck!
Själv är jag av den typen som har en katastroftänk, vill gärna ha alvedon, plåster, bindor, nödproviant (;)) kanske nått litet ombyte o.s.v. Snöre finns det väl alltid användning för och liten fickkniv?

Så som rubriken lyder, vad har du i din väska och vad är ett måste?!
Förutom broddar och ett tvådelat bett, har jag plånbok, penna, tamponger, laddsladd, pincett, visitkort, en kompaktkamera, handvärmare. Tandtråd. Ett eller två läppstift.
Mest ligger "bagen" i bilen. Orkar inte bära på den. Mobilskal med kontokort är det jag bär med mig jämt.
Har tänkt på att plocka ut bettet flera gånger, men det har blivit kvar.
Broddar har jag även i kökslådan och i tvättstugan...

jösses vad mycket pryttlar ni har med er!!

Jag är verkligen ingen väskmänniska, men det faktum att jag fick en stomi i höstas har tvingat mig att börja släpa med mig en väska. Så, jag köpte mig en väska som barnen fick ge mig i julklapp - man får väl se det positivt att barnen trätte om ifall den var snygg eller cool... :p
I väskan har jag de pryttlar jag behöver för påsbyte på stan, vilket utöver en handfull påsar inkluderar en handspegel, borttagningsspray, kompresser att tvätta med och en rulle soppåsar.
Sen finns även en dosett med medicindoser i. Och plånboken.

Skräp :p

Använder den inte så ofta numera men det beror på att jag är arbetslös :grin: Men när jag använder den:
- Papper som jag ska faktiskt ta med
- När jag pluggade: skrivblock
- Pennor, ickefungerande bläckisar och ovässade blyerts
- Gamla mediciner som egentligen borde kastas
- Något läppglans
- Miljoner ihopvikta papperslappar eller andra onödiga/skräpiga papper som jag önskar skulle bara försvinna :p
- Binda
- Plånboken
- Laddare
- Hörlurar
- ev något plåster
- Paraply
- en ensam vante

Mobilen är alltid i fickan, skulle ta upp den varannan minut om jag hadw den i väskan så den ligger där den mest ligger - i handen på mig :p

Men just nu nöjer jag mig med min vinterjacka. Som dock börjar samla lite skräp i stället :cautious:
- Plånka
- Mobil
- Hörlurar (ibland)
- Tom tablettask
- Binda
- Nycklar
Säkert något mer :cautious:

Shit vad grejor det får plats!

Plånbok
Nycklar
Mobil
Hörlurar
Mobilladdare
Kindle
8hour cream
Hårborste
Fickspegel
2 sorters värktabletter
Näsdukar
Handkräm
Cortisonsalva
Tuggummi
Skavsårsplåster
Mössa
Strumpor

Man kan ju tro att det är en 25L ryggsäck vi pratar om...

Nycklar, åkkort, mobilplånbok, reflexväst, läppsyl, fickspegel, tuggummi, fluortabletter, deodorant, näsdukar, bläckpenna och ofta en Metro. Hade tidigare skavsårsplåster och Ipren men de har tagit slut.

Vad gör du med en golfboll i väskan? Är den till för de stunderna då du blir akut golfsugen och kör någon form av gerilla-golf i stan/på minigolfbanorna? :D (det kan vara det roligaste i hela tråden, resten verkar så normalt i jämförelse ;) )

Det är inte så märkligt som det låter, utan den används till fotmassage. Jag rullar den under foten så fort tillfälle ges. :)

2 blöjor och våtservetter välpackade i en hundbajspåse.

Tuggummi.

Reflexväst.

Flourtabletter.

Vantar.

Nycklar.

Napp.

Broddar.

Penna.

Nässpray.

Näsdukar.

Tandkräm.

Tandborste.

Tändare.

Engångsvåtservetter med handsprit.

Tamponger.

Och lite skräp,mestadels gamla kvitton.

Har en liten handväska eftersom jag inte släpar med mig halva bohaget sådär i vardagen och i den finns börs, en penna, ett litet block samt en massa tomrum fastän den är liten :D Är jag på vift så ligger nycklarna i ett eget fack.
:eek:
En välförsedd väska är ett måste - annars är man ju naken!

Jag har två överlevnadskit. Den ena väskan är den jag bär med mig överallt och som innehåller det mesta man över huvud taget skulle kunna tänka sig att behöva under en dag. Eller vecka.

Den andra väskan innehåller resten. Den är gråmetallic och har fyra hjul....

Det är inte så märkligt som det låter, utan den används till fotmassage. Jag rullar den under foten så fort tillfälle ges. :)
:up: Smart, det finns alltså ett användningsområde för de bollarna! De dräller nämligen runt överallt här hemma eftersom den manliga delen av familjen anser att det är en sport värd att utövas... Vi i den kvinnliga delen är inte det minsta övertygade... ;)

Jag är också en väsk-horder och har allt för att överleva zombieapocalypsen i väskan ;)
Vid inventering:
Ipren
Plåster
Extra p-piller
Tamponger
Trosor
Öronproppar
Tandborste
Minitub med tandkräm
Penna
Papper
Mobilladdare
Nässpray
Reflexer
Multiverktyg (minitång med skruvmejel/fil mm)
Miniflaska med hårspray
Provförpackningar med diverse sminkgrejer/hudkräm
Handkräm
Kam
Ett par tior
Hänglås med kod

Ludd, som kommer ifrån någonting blått, avlägsnades från väskan för att få mer plats :D

Haha..vad skönt att läsa om att andra har lite samma "ifallomatt"-nojjor som jag :D sambon klagade förr på att väskan alltid skulle vara med överallt, men eftersom det skulle ta evigheter för mig att samla ihop allt jag ska ha med mig om jag inte skulle ha den så har han slutat med det. Bara att ta väskan så har jag det mesta jag behöver med mig :P till innehållet då:

Plånbok
Kalender/anteckningsblock (som aldrig används)
Smink, bl.a. flera olika nyanser av läppstift/glans
Spegel
Kam
Binda
Tamponger
Öronproppar (har en hörselskada, ljudöverkänslighet/tinnitus, så vill vara rustad)
Värkmedicin
Reflex
Någon typ av handkräm
Fickkniv/multiverktyg
Hårsnoddar
Penna
Tändare (och cigaretter när jag ännu rökte)
Nycklar
Våtservetter för handrengöring
Tjaa..och ibland något tillfällebaserat... Tror annars det var allt :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 382
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 289
Senast: Fetaost
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka