Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast är man borta en hel dag och ibland ev. en kväll så är det skönt att ha det mesta med sig. Särskilt om det är en bit hem.Tillhör de som avskyr väska. Förstår inte grejen.
Det jag använder får plats i mina händer, nycklar, plånbok o telefon.
Mobil
Letto
Nycklar
Reservbattergrej
Ett antal hörlurar
Ett paket russin (i händelse av krig)
Näsdukar
Vantar
En fransk nougat jag måste glömt äta upp
En bok till partnern
Ett bredband på sticka
Mobilladdare
En gigantisk nyckelknippa
Plånbok
Plåster
Småkrafs, gamla russin, hårnålar, kvitton, en tampong mm. Sånt som ligger kvar när jag byter väska.
Golfboll
Förutom broddar och ett tvådelat bett, har jag plånbok, penna, tamponger, laddsladd, pincett, visitkort, en kompaktkamera, handvärmare. Tandtråd. Ett eller två läppstift.Jag är inte direkt någon väskperson, med däremot ryggsäck!
Själv är jag av den typen som har en katastroftänk, vill gärna ha alvedon, plåster, bindor, nödproviant () kanske nått litet ombyte o.s.v. Snöre finns det väl alltid användning för och liten fickkniv?
Så som rubriken lyder, vad har du i din väska och vad är ett måste?!
Vad gör du med en golfboll i väskan? Är den till för de stunderna då du blir akut golfsugen och kör någon form av gerilla-golf i stan/på minigolfbanorna? (det kan vara det roligaste i hela tråden, resten verkar så normalt i jämförelse )
Har en liten handväska eftersom jag inte släpar med mig halva bohaget sådär i vardagen och i den finns börs, en penna, ett litet block samt en massa tomrum fastän den är liten Är jag på vift så ligger nycklarna i ett eget fack.
Smart, det finns alltså ett användningsområde för de bollarna! De dräller nämligen runt överallt här hemma eftersom den manliga delen av familjen anser att det är en sport värd att utövas... Vi i den kvinnliga delen är inte det minsta övertygade...Det är inte så märkligt som det låter, utan den används till fotmassage. Jag rullar den under foten så fort tillfälle ges.
Smart, det finns alltså ett användningsområde för de bollarna! De dräller nämligen runt överallt här hemma eftersom den manliga delen av familjen anser att det är en sport värd att utövas... Vi i den kvinnliga delen är inte det minsta övertygade...
Det är inte så märkligt som det låter, utan den används till fotmassage. Jag rullar den under foten så fort tillfälle ges.