Vad har du i din väska?

Pilot

Trådstartare
Jag är inte direkt någon väskperson, med däremot ryggsäck!
Själv är jag av den typen som har en katastroftänk, vill gärna ha alvedon, plåster, bindor, nödproviant (;)) kanske nått litet ombyte o.s.v. Snöre finns det väl alltid användning för och liten fickkniv?

Så som rubriken lyder, vad har du i din väska och vad är ett måste?!

åh.. jag gillar väskor.. det är mitt beroende...:o
samlar alltid på mig för mkt i väskan som rensar ibland..
Det obligatorisk är ju nycklar, mobil, plåbok etc. men så har jag också reflexer, anteckningsbok oh penna, ibland någon tidning eller pocketbok, necessär med smink, tampong, mediciner, ipod. ibland har jag en vattenflaska och ngt ätbart.
Jag har precis rensat väskan så nu har jag inte så mkt saker..:D

Älskar väskor!!!

Ipad, laddare, plånbok, mobil, sminkväska, nagelfilar, nagelbandsolja, nagellack, hårsnoddar, och hästdagboken :D

jag gillar också ryggsäck. men- jag tycker det känns osäkert att stoppa ner en plånbok etc i en om man har den på ryggen och går i stan.
så därför blir det mest handväska.

våtservetter, pappersnäsdukar, tamponger, tuggummi, frukt eller annat ätbart, vattenflaska, plastpåse om det skulle börja regna eller om jag behöver kräkas, nycklar, penna, block, virkprylar eller bok om jag blir uttråkad, telefonen, plånbok och sl kort, värktabletter, sax, bandage, plåster, hudkräm, reflex, liniment och endamålsenliga saker

Dricka på flaska.
D-vitamin.
Baricol multivitaminer.
Naproxen.
Solglasögon.
Laddare.
GP powerbank.
En burk kvarg.
Några müsli"bars".

Har oftast bara väska när jag jobbar.

jag gillar också ryggsäck. men- jag tycker det känns osäkert att stoppa ner en plånbok etc i en om man har den på ryggen och går i stan.
så därför blir det mest handväska.
Jag har faktiskt beställt en ny ryggsäck med just det i åtanke, en svårare åtkomlig dragkedja som öppnas längst upp och sitter "inåt" mot den som bär. Nu har jag förvisso alltid kort och pengar i jackfickan, tror inte på plånböcker, men tänker att det kommer vara praktiskt på resa. :cautious:

våtservetter, pappersnäsdukar, tamponger, tuggummi, frukt eller annat ätbart, vattenflaska, plastpåse om det skulle börja regna eller om jag behöver kräkas, nycklar, penna, block, virkprylar eller bok om jag blir uttråkad, telefonen, plånbok och sl kort, värktabletter, sax, bandage, plåster, hudkräm, reflex, liniment och endamålsenliga saker
Måste säga att din lista var väldigt komplett. :D

Jag rationaliserade bort handväskan då jag tröttnade på att kånka runt på den. Nu har jag en liten magväska som rymmer mobilen, plånboken, nycklarna och mobilladdaren.

Handkräm, hårborste och lite trosskydd får ju alltid plats i datorväskan. Egentligen är det där även värktabletter och tjejgrejer skulle kunna få plats, men då tar jag handväskan när det behovet uppstår.

Alltid, alltid minst en stickning. Det är troligare att jag skulle lämna hemmet naken än utan stickningen med mig. Av den anledningen har jag inte väskor, utan rymliga tygpåsar som kan svälja ett helt pågående tröjprojekt vid behov.

I övrigt finns där mobil (med plånboksfodral), nycklar, handkräm, cerat, värktabletter, näsdukar, hörlurar, sax, vantar/handledsvärmare, extra tändare, pass (mitt enda leg, måste få tummen ur och skaffa ett i kortformat som jag kan ha i mobilplånboken), ett litet paraply, tuggummi och oftast ett fodral med e-cigg och tillbehör. I botten skramlar det runt mynt och ungefär en miljard stickmarkörer.

För ngt år sedan fick jag magsjuka när jag satt på ett tåg. Fick hoppa av och spy i en papperskorg. En påse hade varit bra då.

Själv är jag av den typen som har en katastroftänk, vill gärna ha alvedon, plåster, bindor, nödproviant (;)) kanske nått litet ombyte o.s.v. Snöre finns det väl alltid användning för och liten fickkniv?

Min dagliga väska har mobil, plånbok, nycklar, snusdosan, någon enstaka tampong, en herrans massa papper (skräp, kvitton, godispapper etc), hö-'bös', levergodis, lite hästpellets, någon bajspåse, kanske någon hårnål om jag har tur o annan skit som säkert åker med varje dag. :angel:

Mobil
Letto
Nycklar
Reservbattergrej
Ett antal hörlurar
Ett paket russin (i händelse av krig)
Näsdukar
Vantar
En fransk nougat jag måste glömt äta upp
En bok till partnern
Ett bredband på sticka
Mobilladdare
En gigantisk nyckelknippa
Plånbok
Plåster

Småkrafs, gamla russin, hårnålar, kvitton, en tampong mm. Sånt som ligger kvar när jag byter väska.

• viktiga papper som väntat på arkivering i några veckor
  • säkert tio olika värkmediciner
  • trosskydd
  • läppomada
  • handkräm
  • kam
  • näsduk
  • vantar
  • hörlurar
  • solglasögon
  • myslibar
  • småpengar
  • hårsnoddar
  • liten hårspray
  • liten torrschampo
Nycklar, plånbok och telefon har jag i kappfickan. Väskan stannar oftast hemma.

Jag har ingen väska. Det enda jag bär med mig är kortetui, nycklar, mobil och bajspåsar. Det får plats i jackfickan.

Har jag en väska med mig innehåller den träningskläder.

Jag har ingen väska. Det enda jag bär med mig är kortetui, nycklar, mobil och bajspåsar. Det får plats i jackfickan.

Har jag en väska med mig innehåller den träningskläder.
Jag är egentligen likadan, men så helt plötsligt är där laddare, näsdukar, tuggummi, handsprit, hörlurar o.s.v. Så tänkte en ordentlig väska nu när jag börjat plugga och är mer rörlig än när man har en arbetsplats att avlasta saker på.
(Men vi ska inte ens börja prata om vad min bil innehåller!)

@Magiana magväska har jag ibland på sommaren, är jag ute med djuren så har jag den över höfterna, annars över en axel. Däremot så kan man inte ha vattenflaska eller kaffetermos i den.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 382
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 289
Senast: Fetaost
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka