Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Tjatar som vanligt :o

Oklippta hästar som fäller som f*n, båda jobbas!!! Grådaskigt väder, temp runt 0 och några +, lite regnstänk emellanåt. Inga täcken nu heller ;).

*kl*

Ofodrat täcke är numera tokvarmt för min lilla kamin, det är ju över 0, herregud :angel: Klippt undersida hals, bog framben, connemara med ponnypäls.

Han går naken sedan en bra tid tillbaka och tvingas tyvärr på ett ofodrat på em om det är träning och det regnar. Han är varm under men ej påverkad/svettig.
Stoet (oklippt med fullblodspäls, äldre o känslig men ej frusen) kan de dagar han gå naken ha 100 g utan att vara för varm så hon täckas tråkiga dagar och vid nederbörd även om hon inte ska ridas. Men mestadels naken hon med :)

Vi har haft riktigt fint några dagar och hästarna är nakna! Mellan 5+ och 30+ i solen har vi haft! :love::bow:

Idag sover hästarna nakna inne för första gången i år, var 5+ nånting och hästarna har bra mycke halm och i stort sett fritt hö både ute och inne! :laugh:

(Vid regn har min (07:a) ett Bucas Smartex Rain! :love:)

+2 och regn...:(
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke (Haglunds) ute. Naken inne, går in vid 16-tiden.

Någon plus väldigt blåsigt och lite nederbörd ibland.

Alla är ute.
H1 Rambo Original 200g
H2 Charlies utetäcke med hals 200g
H3 Amigo 1200D med hals 200g
H4 Rhino Original 200g

häst 1: inne: Amigo 300g (boxvila)
häst 2: inne: Amigo 300g, ute: Rambo 100g över
häst 3: inne: Amigo 150g, ute Amigo 200g över

Egentligen ska man väl inte lägga sig i hur andra täckar sina hästar MEN människa, vart bor du?! Sibirien eller?! Det var det värsta jag läst :eek:

*kl*
Här uppe har vi ungefär +4 grader nu på morgonen, alla hästar har nog regntäcken på sig ännu men dom åker av när jag kommer till stallet. Har fortfarande täcken på på nätterna eftersom det vill regna titt som tätt nattetid här uppe. (ute dygnet runt)

*kl*

Min gamle häst som ännu inte fått hela sin sommarpäls och som är helrakad sen tidigare fick idag på sig ett 150 grams stalltäcke och ett ofodrat regntäcke med hals ovanpå det när han gick ut i morse.

Medryttaren skulle känna på honom och ta av stalltäcket om han kändes för varm - men med tanke på att det inte är så många grader och dessutom regn och rått väder så ville jag inte chansa på att han blev kall och stel.

Lille shettisen som också är helrakad har ett Shires regntäcke som jag tror har ca 100 gram fyllning.

Här är det lite olika med vädret just nu.

Vi har haft ca 10 grader och sol senaste dagarna och då har hästarna gått utan täcken. På natten har det varit minusgrader och då har de 150-200 g på sig. Idag är det lite kallare och regnar och då har de samma täcken på sig ute som på natten.

Mvh Jate Volim

+2 och mulet
Inne, går ut ca 9.
Fleecefodrat regntäcke ute, naken inne, går in vid 16-tiden.

kl

min har samma ute och inne numera, ett 150g med halvhals.
nästa gång det är sol o fint ska ha få köra på en nakenrullning tror jag :p

*kl*

+ 10 på dagarna och -2 på nätterna. Sol och fint, dock lite blåsigt.

Fullblodskorsningen - regntäcke med bommullstäcke under (får nog lägga på 150 g täcket igen dock).
Halvblodet - regntäcke (mest för att jag inte har tid att borsta honom 30 min varje dag :angel: ).

*kl*
Ridtravare, klippt halva halsen + halva bogen. Vi har ca 10 grader på dan, kallstall på natten. Går ute 7-19 varje dag.
Går naken sedan ca 2 veckor tillbaka. Vid regn har han fleecefodrat regntäcke.

*kl

Nästan 10 grader och sol = nakna hästar idag. Hoppas de inte rullar sig bara..:D

Är ca 7 plusgrader och lite mulet.

Min häst är helklippt och inte har det vuxit ut någon ny päls

Är ute i hagen men 100g stalltäcke+fleecefodrat regntäcke med halvhals över det. Är orolig att det är för lite :angel:

Idag är det + 10 och strålande solsken så alla mina hästar går nakna, klippta som oklippta :)

Idag var det soligt och nästan 10 grader i skuggan. Pälsmonstret fick gå naken som vanligt.

+8 och sol
Ute i hagen.
Tunt fleecefodrat regntäcke (Haglunds) ute. Naken inne

+8-10 grader gissar jag, soligt och inte särskilt blåsigt. Min frusna pålle går utan täcke och har gjort det sen i fredags. Även naken inomhus (i kallstall) på nätterna.

kl.

Nu går alla tre utan täcke! Vi har ca 15 grader varmt om dagarna och strålade sol! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama