Vad händer och varför?

O

Orzon

Ibland förstår jag inte varför vissa trådar och inlägg tas bort.
Jo jag HAR läst forumreglena och inser att vissa gränser måste göras.
Men vissa "Flams" trådar blir kvar och andra tas bort.
Jag fick ett inlägg borttaget nyligen för att en annan användare kännde igen mej på en bild jag la ut!
Var det för att det avvek från tråden eller för att skydda mej som användare?
:confused:
Om jag lägger ut en bild på mej och en annan känner igen mej så får jag ju skylla mej själv för att jag la ut bilden. Eller?
Och kan vi inte ha ett "Flamsforum" där alla urspårade trådar kan samlas? Verkar ju lite väl nitiskt ibland att dom tas bort eller blir låsta!:crazy:
Jag vet att det är frivilliga moderatorer som på sin fritid kollar över allt detta. Men hur ska man bemöta det som användare?

Jag uppskattar om moderatorerna ser det som att dom skyddar mej men hade verkligen uppskattat om jag fick veta ATT dom gjorde det och VARFÖR!

(Behövde inget som helt skydd i det här fallet) ;)

Sv: Vad händer och varför?

Toriryttaren skrev:
Och kan vi inte ha ett "Flamsforum" där alla urspårade trådar kan samlas? Verkar ju lite väl nitiskt ibland att dom tas bort eller blir låsta!:crazy:
Ja då är ju kategorinamnet givet, "Sandlådan", komplett med personangrepp, pajkastning och hela kitet.:D

Nja....dom som går över till att folk är dumma mot varandra förstår till och mej jag vaför dom tas bort.
Men Flams (enligt mej=folk skämtar om ditten å datten som kanske inte helt har med ämnet att göra men alla har kul och trampar inte på någon annan)
Pajkastningen kan vi ta ansikte mot ansikte tycker jag!
*siktar in mej....* ;)

Förmodligen är det inte mina forum eller min moderering som du tar upp i denna tråd, men jag kan ju personligen säga att jag är smått allergisk mot flams i större mängder i trådar på mina forum. Mina forum (Bukefalos-hjälp och Datorer) är faktaforum och ett informativt svar försvinner så lätt om trådar svämmas över av irrelevant tjafs. Jag raderar ibland (men sällan) en radda inlägg i trådar som jag tycker spårat ur med för mycket trams. Vill man tramsa så får man hålla sig till PM eller Bukefalos javachat, eller åtminstone chatforumen. Punkt slut. :p

/Erica - moderator

Det är jag som raderat inlägget och det som kom innan, främst för att den diskussionen hörde hemma i PM-form. Inte så mycket för att skydda din integritet som för att det blir goda-yxskaft om jag inte tar bort svaret på ett raderat inlägg. Jag borde ha skickat en notering, men ibland händer mycket och då får förklaringen vänta tills den är påkallad. Som nu.

/Tifo - moderator på senior

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka