Vad händer med tomaterna?

Idas

Trådstartare
Satte i januari ett par tomatfrön för att jag inte kunde hålla mig längre :D

Nu när de vuxit till sig lite har de fått vita pluppar på några av bladen, och ett par blad har vissnat.
Har de blivit angripna av något? Vad göra?
20180307082630-94.234.39.58.jpeg

20180307082723-94.234.39.58.jpeg

Ingen aning om vad. Hade det bara varit små fläckar hade det varit nåt med äringen kanske. Men är det pluppar" så är jag osäker. Andra vet säkert bättre.

Men förebygg - ta bort det som ser fult ut. Rör inte andra blad med de fingrar som tagit bort skadade blad.

Ge optimala förutsättningar med ljus, vatten och näring. Och hoppas på det bästa.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
211
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar