Vad händer med mitt paket?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har beställt ett paket från ett företag och det ska hemlevereras, det finns inga andra alternativ när jag beställer just det här. Man kan inte beställa till adress som har lantbrevbäring.

Jag beställer därför till en kompis adress, hon har inte lantbrevbäring.
Skrev i adress och efteråt skriver jag i mitt personnr och då ändras adressen till min egen och jag märker inte det och klickar på skicka beställning. Ser det efteråt och mailar kundtjänst (svarade inte på telefon) och får svar att adressen är nu ändrad till det jag ville, allt bra!

Får nu leveransbekräftelse på att ordern är skickad och då till min vanliga adress, inte den jag ändrade till :cautious:

Kundtjänst stänger 4 och svarade inte på dom få minuter jag hade på mig efter jag fått leveransbekräftelsen innan stängning.

Paketet kommer fram imorgon eller på torsdag.
Men vad händer om jag inte får tag på dom? Vart hamnar det då :o

Sv: Vad händer med mitt paket?

Har man lantbrevbärare så brukar paketet oftast lämnas till närmsta ombud, alternativt får man hämta det på posten helt enkelt.

Ah, hoppas det :) Det vore enkelt så.

Men det står på hemsidan att det bara är hemleverans som gäller, och att man måste vara hemma när paketet kommer. Hoppas inte på något krångel nu :(

Ah, hoppas det :) Det vore enkelt så.

Men det står på hemsidan att det bara är hemleverans som gäller, och att man måste vara hemma när paketet kommer. Hoppas inte på något krångel nu :(

Sånt paket fick jag hämta på paketterminalen när jag inte var hemma. Är det med Posten det skickas? Det finna ju fler aktörer

Om du skriver i ditt personnr så antar jag att du valt fakturabetalning och då kan dom inte skicka det ngn annanstans än till den adress du är skriven på.
Vilket ju är bra då det vore lätt att beställa med andras personnr och skicka till annan person. ;)

Om jag får låna din tråd lite; :sneaky:

Själv har jag råkat ut för ett mindre kul problem, beställde varor och valde fakturabetalning, efter fyra veckor kommer fakturan men inte varorna.:meh:

Det tog fyra dagar att få svar via mail att dom för det första inte kommunicerar via telefon, bara mail och för det andra så var min order inte helt klar än så dom skulle vara snälla och stryka påminnelseavgiften.:cautious:

Nu svarar dom inte längre, jag har mejlat flera ggr och bett dom ta bort hela beställningen då det inte längre är aktuellt med dessa prylar. Men ingen bekräftelse.
Är det ngn som vet vad som gäller om dom ändå skickar ut varorna?:nailbiting: På deras hemsida står det att garanterad leveranstid är fyra veckor, mejlet om ofullständig beställning kom efter fem veckor.

Om du skriver i ditt personnr så antar jag att du valt fakturabetalning och då kan dom inte skicka det ngn annanstans än till den adress du är skriven på.
Vilket ju är bra då det vore lätt att beställa med andras personnr och skicka till annan person. ;)

Förra gången vi beställde gick det alldeles utmärkt att beställa till annan adress :)

Jag fick ett mail under eftermiddagen där dom bad om ursäkt för att dom strulat ihop adresserna och skulle ordna det under förmiddagen imorgon.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
658
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·
Samhälle Jag beställde ett paket från Apotea med recept och lite annat som jag skulle fått hem i måndags. Det gick inte välja postnord...
Svar
3
· Visningar
1 351
Senast: 95johsv
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka