Vad händer med min slöjstjärt?

Sv: Vad händer med min slöjstjärt?

Jag har oxå alltid haft slöjstjärtar ihop med både Black molly, Svärdbärare, platy, neontetror, guppy, scalarer och andra fiskar.
Kan inte minnas att det har varit några problem.
Minns att det i vissa fall var slöjstjärtarna som var på de andra fiskarna.
Men inte så att det har skapat sådana här problem.

Men jag tror att har man en fisk som har börjat jaga en annan och är ute efter dess fenor är det nog svårt att få dem att sluta.

Jag har oxå alltid haft slöjstjärtar ihop med både Black molly, Svärdbärare, platy, neontetror, guppy, scalarer och andra fiskar.
Kan inte minnas att det har varit några problem.
Minns att det i vissa fall var slöjstjärtarna som var på de andra fiskarna.
Men inte så att det har skapat sådana här problem.

Men jag tror att har man en fisk som har börjat jaga en annan och är ute efter dess fenor är det nog svårt att få dem att sluta.

Jo precis.. många som har andra fiskar ihop med fiskar som egentligen är bäst att ha ensamm, såklart det går i vissa fall. Men eftersom att slöjstjärtar vill ha kallare vatten än många andra fiskar, så kan det vara så att de inte lever lika länge som de kan, blir så stora som de ska, osv. Det GÅR, utan att de äter upp varandra, men bäst är att kategorisera sig. Vanliga akvariefiskar, slöjstjärtar, kampfiskar, osv... för att undvika problem som KAN uppstå, från alla fiskars håll, är det lättast för en själv att specifiera sig.

Fast slöjstjärten tenderar att gilla mkt högre temperaturer än guldfisk(formen).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka