Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

JagochLinus -> hoppas att din också tar sig!! :banana:

Tittar bara in lite kvickt med påskhälsningar från Rosen. Hon växer så fort nu att jag är rädd att hon alldeles ska ta ut sig... ska man ge henne lite gödning nu kanske...? Hemskt lite, och väldigt svagt...? Vet inte om jag törs det. Hon slukar en väldig massa vatten just nu i alla fall!

rosebaby42.jpg

(jag kanske borde dammtorka den där lampan lite... :D )

rosebaby43.jpg


rosebaby44.jpg


rosebaby45.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tror att hon vill ha lite gödning bladen ser åtminstone lite gulaktiga ut på bild och det brukar ju vara ett tecken på näringsbrist.
ROSEN ska ju orka sätta knopp också!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tänkte precis skriva en tråd och fråga om råd när jag fick syn på den här! Fick rosor av pojkvännen som vi glömde av...och helt plötsligt började det växa ut ett skott på den ena rosen. Nu har jag varit extremt feg och låtit den stå i vatten vääldigt länge så den har långa fina rötter :)

Men nu jäklar är det dags att plantera den. Lite rädd för att jag ska ta död på den som jag gör med alla andra krukväxter:o Men nu har jag ju fått lite tips och ideér så nu kör jag...Spännande!

Kul att se att lilla rosen mår så himla bra hos dig! Håll alla tummar och tår för att min lilla krake ska bli lika fin :)

Då kanske vår kära bukeros får ett syskon! :banana::love:

JagochLinus -> hoppas att din också tar sig!! :banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tack för uppmuntran, den kan vi behöva!
Nu är den lilla gröna planterad...ser däremot lite lessen ut:( Hoppas hon rycker upp sig snart!

Vad mår den bäst av? Jag har ställt den i skugga inomhus just nu. Skulle den må bra av att få komma ut lite? Hur ofta ska jag vattna?? Känns som ett stort ansvar som ligger på mina axlar:) Vill ju att min ros ska bli lika stor och fin som Poxz:s fina!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Vad mår den bäst av? Jag har ställt den i skugga inomhus just nu. Skulle den må bra av att få komma ut lite? Hur ofta ska jag vattna?? Känns som ett stort ansvar som ligger på mina axlar:) Vill ju att min ros ska bli lika stor och fin som Poxz:s fina!

:banana:

Det jag märkte i början var att den kräver massa vatten. Den är ju van att stå i vatten enbart, och jag var tvungen att hålla jorden närapå flytande i krukan först. Sen minskade jag successivt på det så att hon fick god tid på sig att utveckla andra rötter som klarade att suga upp vattnet ur jorden istället.

Åtminstone tror jag att det är så det går till.. jag vet ju inget om växter egentligen. :D Har bara haft tur. Den dog ju faktiskt nästan efter planteringen.

Jag har haft den ute på sommaren, men i skuggan. Just nu är det för kallt, så den står i österläge i fönstret och får en gnutta morgonsol men inte mer.

Jag hoppas verkligen det ska gå bra för din ros!! Som sagt, jag vet inte om ovanstående är rätt och riktigt egentligen, jag vet inte hur man "ska" göra, men det är så jag gjorde i alla fall. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Du har ju lyckats så himla bra med din ros så det måste ju helt klart vara rätt allt du gjort;)

*springer GENAST ner och vattnar den lilla*

Fjantig man blir...känns som mitt lilla skötebarn och jag skulle bli så besviken om hon dog!:o:D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag tror hon tänker BLOMMA!! :eek: :banana:

Det finns två "pinnar" som ser misstänkt ut som blomknoppar... det kan ju vara nåt annat också, men OJ vad jag håller tummarna nu!! :bump: Det vore så himla roligt!

Hon har blivit stoooor också, vuxit åt alla håll!! :love:
Bilder kommer när jag väckt kameran, den är urladdad.
 
Sv: Vad händer med min ros?

JagochLinus - hur går det med din ros? *nyfiken* :)

Här kommer lite bilder som utlovat.

Stooor!
rosebaby48.jpg


Kan det vara en knopp....? :laugh:
rosebaby50.jpg


:banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Nej, vad roligt med knoppar! Vill ha bilder så fort dom slagit ut :banana:

Jag var ju rädd för att ta död på min när jag planterade den. Ack så fel jag hade! Den växer så det knakar bokstavligen talat i den :) Från att ha haft tre små ynka bladpar till att se ut som liten minibuske...sen kan jag inte påstå att den är så vacker just nu. Tycker mest den spretar åt alla håll och kanter :D

Men jag är barnsligt förtjust i den och hoppas på små knoppar i alla fall nästa år!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tack för alla grattis och hurrarop! :bow:
Roligt att folk fortfarande följer tråden och vill veta hur det går!

Nog är det knoppar allt! Det börjar lysa igenom lite färg nu. :laugh:

rosebaby53.jpg


JagochLinus: Nej, inte är de så vackra bitvis - väldigt spretigt kan det bli! Jag försöker vända min lite nu och då så hon inte bara lutar åt ena hållet. Men nu börjar knopparna bli så stora och tunga så nu får jag nog skaffa blompinnar! Jag är också löjligt förtjust i min lilla ros... :D

rosebaby52.jpg


Det där med gödning ja... det har jag glömt. Har inte gett henne någon än. Och det är vanlig gammal blomjord i storpack (samma som jag hade i balkonglådorna förra våren) så jag vet inte vad hon får näring ifrån just nu, men växer gör hon! :love:

Kycklingarna är "rester" från påskpyntet, de hamnade hos rosen i väntan på att bli undanplockade. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

jag har följt din ros sen du skapade tråden utan att skriva nåt, men nu bara måste jag, vilken underbar berättelse :love:

jag älskar din ros! Måste tyda på att din och din sambos kärlek är stark när en liten ros överlever så ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp