Sv: Vad händer Björkis?
Tack ska ni ha, jo, visst är det snyggare med lite former (det gäller ju även oss kvinnor
), Funolga såg precis likadan ut som denna när hon kom, men hon har verkligen blivit fin, är 4-kantig över korset och ryggen ser äntligen bra ut, men det har tagit några månader av arbete oxå. Jag är övertygad om att Zisor kommer runda på sig efter ett par månader hos mig, han behöver dock lära sig äta mer grovfoder än vad han gör i dagsläget, kraftfodret slinker ner men det klarar han sig inte på, jag vet att det tar ett tag för dem att "lära" sig äta mer grovfoder än kraft, men det går, skam den som ger sig!
Det ska bli spännande att se vad man kan åstadkomma, han har tidigare gått långa distanser, men tittar man på avkommorna e.Troon så springer de som bäst mellan 1200-1600 meter, därför ska jag prova honom på Täby den 11 Augusti, 1350 DT, jag ska skärpa upp honom med blinkers och sen får vi se vad han säger, han kanske inte alls gillar den korta distansen. I vilket fall som helst vill jag se hur han uppför sig, han har inte rest mycket alls och bara det kommer nog att bli jobbigt för honom, dessutom ny bana.
Han är en ängel att hantera, ridningen fungerar bra men jag är inte nöjd med hans höga huvud, det kommer ta tid att få honom som jag vill ha honom, men det är alltid roligt när man ser resultat.