Vad händer Björkis?

Sv: Vad händer Björkis?

Jag hoppas inte att du på något sätt tog illa vid dig av mitt svar, jag menade inte att låta grinig på något sätt, du kanske upplevde det så? Kiropraktorn kommer idag och kollar upp hästarna, det ska bli intressant att se vad han hittar på den nya, han har aldrig blivit kollad, och han är 4 år gammal! Jag återkommer med resultat senare under dagen.

KATASTROF! Hade ute kiropraktorn nu på förmiddagen, gick igenom båda hästarna, Nariaat fin som vanligt, en liten skavank på ryggen men inget allvarligt, dock var det värra med Zisor, han hade 3 ordentliga sättningar på rygg och kors, RIDFÖRBUD blev ordern från Hans. Dessa sättningar har han gått med en längre period och hästen visade att där visst finns humör, sparkade och bet efter kiropraktorn. Nu väntar några dagars vila och sen kör vi igång igen, Zisor är planerad att starta på Täby den 11 Augusti, och kiropraktorn ville kolla honom igen ett par dagar innan start.

Mycket märkligt att massören inte kände något! Det är i musklerna "sättningarna" känns först! Hade själv inte starat den 11 om problemen var så stora, om du inte har en riktigt bra massör och helst då även en som kan elektroterapi. Då kan det gå att fixa, men man ska alltid räkna med 2-3 ggr minst innan en häst med stora problem börjar funka ok. Dom första massagerna ska även komma nära inpå varandra.
Lycka till

Håller absolut med dig om att det är konstigt att massören inte kände något, jag ska fråga henne vid nästa tillfälle om hur hon kunde missa det, det är inte acceptabelt! Det finns gott om massörer häromkring och jag ska prova en annan. Jag är själv ingen expert på det området, därför känns det viktigt för mig att jag får ut en som verkligen vet vad det handlar om och behandlar hästen på bästa sätt, vilket min nuvarande inte gjorde. :mad:
Hans hade inget att säga om Täby den 11 Augusti, det hade han gjort om han ansett det vara omlämpligt, han är väldigt bra att ha o göra med, och han kommer hit ett par dagar innan planerad start, anser han då att det inte verkar ok säger han det, och då rättar jag mig efter honom. Hästarnas välbefinnande kommer alltid först.

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Fiorano
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: Pegasus63
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka