Vad hände?

D

DeZemBer

Har länge letat efter en valp, en tik skulle det vara, och renrasig, någon typ av staff.

Men sen träffade jag som små underbara trollen..
så nu har jag istället köpt en blandras, och en hane desstom.

För visst är det så, att man förälskar sig i en viss hund,
inte en viss ras eller kön?

Sv: Vad hände?

Jag går och förälskar mig i olika raser hela tiden som jag drömmer om att kunna skaffa. :) Jag skulle nog kunna bli förälskad i en jättesöt liten blandrasvalp men inte så mycket att jag skulle köpa den. Då skulle jag bara tycka om den på ett "ytligt" sätt.

Hur kom det sig att du ångrade dig så tvärt och valde något helt annat än du tänkt?

Ofta har man ju bestämt sig för en viss ras och sen vill ödet annorlunda. Har du ingen bild på lillpojken??
Vad är det för blandis?

Jag förälskar mig i de flesta valpar, unghundar och vuxna hundar, men oavsett hur söt den är så får man tänka till och välja med hjärnan istället. Visst ska hjärtat vara med men valet bör man göra med hjärnan.

När det gäller valpar gäller det att vara stark och kunna motstå dom söta små liven, om man nu har gått igenom och funderat på vad man ska ha för nån hund. Man ska ju inte välja en viss hund för att den är söt när den är valp utan man måste se till vad du vill göra med din hund och vad du har tänkt dig i framtiden.

Lycka till med valpen..

Självklart så tänkte jag igenom det både en och två gånger innan köpet.
Jag har varit runt och kollat på massor av kullar, men det har varit olika saker som inte stämt till 100% varje gång.
Typ att uppfödarna verkar oseriösa osv..

Den här tjejen som jag köpte av var helt underbar! Mycket kunnig på djur, Otroligt trevlig, man fick träffa både mamman och pappan till valparna om man ville osv.
Allt kändes så rätt, och när jag såg valparna sa det bara klick...

GaurdianAngel skrev:
Jag förälskar mig i de flesta valpar, unghundar och vuxna hundar, men oavsett hur söt den är så får man tänka till och välja med hjärnan istället. Visst ska hjärtat vara med men valet bör man göra med hjärnan.

Men sån är inte jag! Visst är dom underbart söta, men thats it.
Har varit med flera kompisar som ska köpa hund, och så har jag själv varit och kollat på flera kullar, men de t har bara varit det. Att valparna är söta. inget mer!

jag skulle ha en schäfer, men det blev en oreggad labbevalp. tur det! nu är jag helt såld på labbar även om jag inte kommer köpa en oreggad hund igen. fast det blev en liten pluttschäfer också... ;)

vad är det för raser i din valp?

hemlig skrev:
Ofta har man ju bestämt sig för en viss ras och sen vill ödet annorlunda. Har du ingen bild på lillpojken??
Vad är det för blandis?

Jag hade inte bestämt mig för en viss ras, men har en staff sen innan så jag va helt inne på det spåret, har inte tittat efter något annat.

Tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder :o

Men hans pappa är Rottweiler/BernerSennen, och mamman Schäfer/Eurasier

glee skrev:
Jag går och förälskar mig i olika raser hela tiden som jag drömmer om att kunna skaffa. :) Jag skulle nog kunna bli förälskad i en jättesöt liten blandrasvalp men inte så mycket att jag skulle köpa den. Då skulle jag bara tycka om den på ett "ytligt" sätt.

Hur kom det sig att du ångrade dig så tvärt och valde något helt annat än du tänkt?

Jadu, som sagt var det inte bara för att den va söt jag valde den, i sånna fall skulle jag ha en hel hög med valpar ;)
Det sa bara "klick" när jag såg den, dom kom upp å la sig i mitt knä (efter den bitit pojkvännen i foten ;)
Uppfödaren hur gullig som helst, hundens föräldrar underbara..
ja... Vet att det är en risk att köpa en sån blandning, men är van vid tuffa hundar, så det här går nog fin fint *kär*

Det viktigaste är att du är nöjd och att det känns rätt tycker jag och du har gjort ditt val och det känns underbart nu kan jag tänka mig :). Vi har själv en valpis hemma. Underbart! Men mycket jobb :)

Ja, har haft hundar förut, så mycket jobb vet jag att det är :)
Men det är det värt!!

Vad har du för valp?

Känns helt underbart!!!!!! ;)

Okej.

Får jag fråga vilken uppfödare din staff kom ifrån? Och vilka du hälsade på nu när du skulle skaffa hund?

Jag har amstaffen på foder, så det är inte jag som importerat honom, men han kommer från Mississippi Kennel i Italien

hehe jag blir också kär i allt på 4 ben. Jag är en känslomänniska och vill gärna rädda alla blandraser jag ser på annons. Men blandras blir det ej, jag måste ha renrasigt då jag vill köra bruks och har ambitioner att ställa ut och ev tävla :P dessutom vill jag inte stödja blandrasavel, hur fina dom än kan bli :(

DeZemBer skrev:
Den här tjejen som jag köpte av var helt underbar! Mycket kunnig på djur, Otroligt trevlig, man fick träffa både mamman och pappan till valparna om man ville osv.
Allt kändes så rätt, och när jag såg valparna sa det bara klick...

Att man ofta kan träffa båda föräldrarna är för att när det är blandis är det ofta en kompis eller en granne som har pappan. Eller att den iallafall bor i närheten.
När det är renrasiga har man ofta åkt långt för att para och då är det svårt att få träffa båda föräldrarna. Men vill man det får man åka till hanen själv.

Men lycka till med valpen :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 011
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka