Vad hände vid Speedpassen på VM

K

Kuli

Vi är några stycken som reagerat på det som hände på Speedpassen på fredagen på VM. Därför har vi skrivit ett öppet brev till tävlingsledningen och vi anser att vårt brev ska kunna debatteras öppet. Därför har vi startat denna tråd. Brevet är bl.a publicerat av Hästmagazinet - http://www.hastmagazinet.com/nyheter.asp - och finns också på Joriks hemsida - www.jorik.se -

Sv: Vad hände vid Speedpassen på VM

Jag läste brevet i går och tog mig en ordentlig funderare.
Redan på VM började vi (jag och mina vänner) fundera över hur man kunde göra som de gjorde.

Underbart att ni reagerar och tar upp detta offentligt. Det är så lätt att ta för givet att allt har gått rätt till och bara acceptera fakta.

Hoppas verkligen att ni skickar brevet till SIF och att det tas upp i tidningen. För debatteras tycker jag verkligen att det skall.

Personligen tyckte jag VERKLIGEN att Jessica och Jorik såg helt fantastiska ut i första löpet. Och vi undrade länge varför man inte sa någon tid på henne???

Hoppas du har ork och vilja att komma igen Jessica för det är det bästa du kan göra. Visa att du och Jorik har kapacitet att göra om det - OCH VINNA!

Mvh Åsa

Och jag lade i går en annan länk i den andra passtråden - då till www.stallmagasinet.com som har brevet på sin hemsida också.

Får säga att jag läst det själv och tycker att det är väl underbyggda funderingar och att jag också hoppas på officiella svar och kommentarer, för från att ha fått ta del av er syn (som det ju är det som presenteras i brevet) så finns uppenbarligen flertalet obesvarade frågor.

Såg inte något av löpen själv dock. Har dock sett ekipaget vid andra tillfällen och blev glad när jag såg Eidfaxis första resultat. Sen kom frågetecknen ... Kommer garanterat att fortsätta följa denna tråd!

Jessica/ Jorik, kan bara säga att jag tycker synd om er och beklagar erfarenheten.

den isländske ungdomsryttaren på isabellen fick heller ingen tid då han genomförde ett supersnabbt lopp.
de andra försöken gallopperade han.

Jag tycker brevet är bra och det ligger väldigt mycket i det!
Jag beklagar verkligen för dej Jessica!

/Malin

orientalkatten skrev:
den isländske ungdomsryttaren på isabellen fick heller ingen tid då han genomförde ett supersnabbt lopp.
de andra försöken gallopperade han.
Menar du Valdimar Bergstað och Feykivindur?

Hästmagazinets artikel har flyttats till arkivet och finns på länken http://www.hastmagazinet.com/nyhet.asp?id=7390 för den som är intresserad.

Vi har också fått svar från SIF som rekommenderar oss att skriva direkt till FEIF, vilket vi arbetar på. SIF kommer att hantera frågan genom delegatombud som brukligt är mellan förbund.

Vi återkommer på Forum när brevet till FEIF är klart

Kuli skrev:
Hästmagazinets artikel har flyttats till arkivet och finns på länken http://www.hastmagazinet.com/nyhet.asp?id=7390 för den som är intresserad.

Vi har också fått svar från SIF som rekommenderar oss att skriva direkt till FEIF, vilket vi arbetar på. SIF kommer att hantera frågan genom delegatombud som brukligt är mellan förbund.

Vi återkommer på Forum när brevet till FEIF är klart

Jättebra att någon reagerar och orkar ta tag i detta. Starkt gjort!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka