T
tiga
Grubblar lite över en del hingstar som har varit bruksprovsvinnare eller "gångartstalanger" "special begåvning gångarter" va de gör idag ?! Tex Figaro R, Davinci, Berlioz, Saigon, Rubinrot .... Nån som vet ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Davenir hörde jag är ur avel pga dåliga simmare.
Sänktes inte Weltman till C förra året?
Weltman fick V 2006 och är alltså väntehingst tills vidare, han tävlas väl av Tinne?
Har för mig att Berlioz såldes som körhäst...
Davinci har åtminstone tidigare varit hos Minderhoud eller om det var Gal. Fast man har inte hört något om honom sedan han åkte till Holland...
Saigon står hos Stefan Jansson som ska tävla honom.
Tänkte på Corlensky G, han borde ha stått hela säsongen (med tanke på sto antalet) och nu har han ett helt bruksprov framför sig. 3 åringar som gått igenom borde få en lättare form av bruksprov som 4 åring. Uppsutten hoppning o testryttare borde räckt för hans del. De godkända gångartshingstarna borde gå gångarter uppsuttet o testryttare.
Det svider bara för att du (och många med dig) inte inser vad som krävs av en riktigt bra körhäst
En körhäst ska helst ha ÄNNU bättre gång än en dressyrhäst eftersom gången "kapas" när den drar vagn, den försämras alltså men ska ändå vara väldigt bra i alla tre gångarter. Dessutom ska den vara smidig, vändbar, lydig, arbetsvillig och inte minst MODIG och våga gå fram precis överallt (i maratonmomentet). För mig är det god reklam om en hingst själv gått som körhäst eller har tävlande avkommor, då vet jag att den/de har många av de egenskaper jag premierar.
Davinci är i Holland och rids där. Han fick inte tillräckligt med ston i Sverige, det kostar så otroligt att ha en hingst i träning och på semin så får ham bara 20 ston om året är det ingen ide´.
Vi har ett 4 årssto e. Danvinci, en otroligt cool och trevlig häst.
Berlioz betäckte cirka 50 ston sitt första och enda år i avel, inte ett enda blev dräktigt!
För något är sen skrev någon här på Buke att h*n hade Berlioz som läromästare...
Jag minns att det i hingstkatalogen stod att han betäckt 49 ston. Vill minnas att det också stod att man skulle kontrollera hans fertilitet innan han sattes i avel för andra året.
Med det du skriver verkar det logiskt om man redan då din kompis kom hade insett att inte ett enda sto blivit dräktigt.