vad hände? - kaniner

M

manicsundance

Hej

Nu är jag här igen med mina frågor om kaniner, hoppas någon där ute åter igen vill hjälpa mig.
Jag har 2 ungar som bekant som jag fortfarande inte vet könet på. De har gått ihop från dag ett dem kom hit, dem är lika gamla. Men i natt rök dem ihop i buren så det visslade om det och nu vill de inte se varandra.
Då är min fråga, vad var det som hände? Dem är ju inte mer än knappa 4 månader. Börjar de så tidigt med revir? När blir dem könsmogna? Jag trodde ju att dessa två ungar skulle fungera tillsammans men istället har jag nu 3 kaniner som får gå ensamma =( än om de står nära varandra i burar så känns det ändå ledsamt.
Någon som har idéer om vad detta kan bero på?

Sv: vad hände? - kaniner

Kaniner bli könsmogna vid 12 veckors ålder, så om det är hanar kan dem mycket väl börja slåss så tidigt.

Nej men oj. Jag har kollat underredet på dem flera gånger och kan inte se vad det är för kön, dock tycker jag dem ser likadana ut så jag misstänker dem är av samma kön.
Nåja dem får bli kastrerade och gå i vars en bur.
Jag hade en önskan om att få alla 3 att samsas i ett enormt utrymme men det smög sig. Nu får dem vars ett utrymme istället =)

Om du trycker lite försiktigt ovanför där könsorganet är så kommer du att se om det är en kille eller inte...

Honorna har lite som ett streck, och hanarna har mer som en "strut"... Och om man trycker lite ovanför så ser man om kaninen har något där eller inte, och hanar har kanske som bekant något som inte honorna har :angel:.

Jag har tryckt o dragit o känt känns det som =) men jag tycker det ser strutaktigt ut dock får jag inte fram några genitalier men visst är det strutaktigt. Med andra ord kan jag inse faktum att det är två grabbar jag har. Bra namn då Smulan och Lucky =))

du kan inte se några "korvar" liksom på åda sidor om könet?? då är det ju hanar ;)

Nja det ser ut som om det sitter körtlar på var sida där testiklarna sen sitter om man säger. Har ju en vuxen hane sen innan men kan inte erinra mig att jag såg såna körtlar på honom men men vi får väl se vart det leder men de kan gå sidan om varandra i burar utan att än så länge bli galna på varandra, hoppas det förblir så också.

Fast om de blir kastrerade finns en chans att de kan gå ihop efteråt.

Sök på google efter kaniner så kommer det säker upp en sida som heter djurhörnan....där står precis ALLT man behöver veta..:laugh:

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka