Vad hände 2005 och nya mål för 2006!

fragansia

Trådstartare
Sammanfatta året som gått och berätta om dina nya mål, planer och förhoppningar för året som kommer!

(spinn off på tråd på gnägg )

Sv: Vad hände 2005 och nya mål för 2006!

Jag har genomfört alla mina mål jag hade med Donna. Hon har utvecklats enormt på bara ett år och i hennes höga ålder. Stolt och glad över oss båda!

Målen var att genomföra godkända tävlingar i alla tre disciplinerna. Vi blev stadiga treor på båda tävlingarna. Vi hade såklart fler småmål längs vägen, och de flesta är uppfyllda.

Målet nu är att Donna ska "pensioneras" och åka hem till Sundsvall, medans jag letar ponny att satsa med. Målet är att tävla tillsammans och ha kul medans man arbetar sig uppåt mot msv nivå på träning. Kanske målet är en msv 2007, men det vågar jag inte spå om egentligen för jag har ju inte ens en ponny än. Men det är nära, väldigt nära! En vet besiktning ivägen som vanligt.

//jenny

/jenny

Jag är ganska nöjd med året som gått. Debuterade i Msv, vilket resulterade i katastrof i första försöket, men jag är jättenöjd med andra.
Hade som mål att förbättra dressyrresultaten under året. Det gick inte så bra på tävling, men det gick väldigt mycket framåt på träning.
I precision så tände hästen till och tyckte att det var roligt på de två sista tävlingarna, vilket var kul. Jag tycker dock att det är lika hemskt fortfarande.:crazy:
Maraton är väl våran starka sida och det som förbättrades i år var väl att körningen blev mer kontrollerad, utan att vi för den skull tappade så mycket fart.

Eftersom hästen skadade sig blev säsongen ganska kort. Om jag lyckas få hjälp med att hålla igång hästen kanske jag kör en lättklasstävling i början av nästa säsong, sedan är planerna att betäcka henne.

I övrigt blir väl målet att försöka hålla igång körintresset och kanske bygga någon bana.

2005: Vår 3-åring blev inkörd under sommaren 2005. :)
Den andre pållen höll vi igång ganska bra med och siktade på att köra vår första "tävling" klubbmästerskap, tyvärr blev hästen skadad och det blev inget med det.
2006: Målet med unghästen är väl inte så högt ännu, att få en trevlig riktigt körbar häst. Han har mycket att lära och det gäller att ta det lugnt (vilket är svårt när man vill mycket) men kanske ett klubbmästerskap till hösten....
Med häst nr 2 som håller på att tränas upp efter sin skada, är målen inte heller så höga. Vi är glada om han håller sig skadefri. Att han håller för tävling är tveksamt, så det får nog bli lite hobbykörning.

Hilly skrev:
I övrigt blir väl målet att försöka hålla igång körintresset och kanske bygga någon bana.

Ska du bygga en bana hemma? Maratonbana?

Jag önskar att min klubb ville vara med o bygga en bana så vi kan ha riktiga körtävlingar.

2005
Köpte min ponny. Började nästan från noll, med en stel häst som inte kunde mer än att gå i alla gångarterna framåt, åt vänster och åt höger. Kan lite mer nu, men har pga vagnsbrist inte kunnat hålla igång mer än några månader,

2006
Vagnen kommer :love: Ska träna hårt i jan-mars för att börja åka på träningstävlingar. Det är nog de enda tävlingsbanorna vi kommer se.

2005: Mitt mål var att starta msv och om vi kvalade åka till SM och se och lära. Under våren kämpade vi på med fysprogram för att ordna kondisen och uthålligheten. Inför vår första msv var jag rejält nervös och tvivlade starkt på att vi skulle ta oss igenom maratonbanan, den var ju så lång!! :eek: Men målet var godkänt och att inte komma sist i allt. Dressyren gick väl sådär... lite okoncentrerad kusk... Precisionen gick alldeles superduper, vi vann 30 sekunder före tvåan! Och maratonbanan tog vi oss igenom! Innan vår andra msv tävling hade jag hunnit träna lite mer innan och vi vann dressyren i sammanslagen klass!! I maraton körde två ekipage bort sig och med "Clicken-hindret" tog vi in minst 10 sek till tvåan i det hindret vilket gav oss en totalseger och DM-guld!! Resan ner till SM var inte helt utan hinder och prestationerna där var väl inte våra bästa men vi åkte ner för att lära oss och det gjorde vi! Målet även där var att inte komma sist i allt och det fixade vi ju med en andraplats i precisionen:D

2006: Ny häst och nya utmaningar!! Vi ska förhoppningsvis kunna starta en lätt klass tävling och miljöträna. Godkänt resultat skulle ju var skoj ;) Känns ganska skönt nu med lite lägre krav och prestationspress än tidigare. Nu börjar vi ju verkligen från noll och nästan allt som händer är en framgång. Största målet av allt är nog ändå att hästen ska vara frisk och pigg!

ooops, en hel uppsatts...

Du då??

2005: ny häst, 8 åring som jag körde in och sen blev hon mamma ledig.

2006: försöka hitta en tränare vi trivs med och så.
Bygga upp kondisen och möjligen försöka att ha oss ut på någon tävling och matte ska överleva :D
Inte särskilt hög ambitionsnivå i år alltså.

Först så hoppas vi ju på att vi får fina arab föl nästa år. Stona fölar i feb,mars och maj. Sedan så skall vi sätta ihop ardenner killen som blir 3 ihop med den stora killen och träna han lite mera i skogen. Och i par körning.Annars så har vi inte några särskilda mål.

Mina mål är att få häst kraken att rygga.//bonny

Nej, jag ska inte bygga hemma, utan på tävling i så fall. Är utbildad banbyggare sedan ett par år tillbaka.

Skriver bara för min hingst som är den enda som körs "seriöst" eller vad man ska kalla det :D

Under året var träningen inställt på bruksprovet som han genomförde med 8,5 i snitt - det är jag jättenöjd med!
Nästa års mål är att få honom stadigare i formen, många mysiga pass i skogen och träningar på banan :)
Några unghästar ska köras in men det ska nog inte bli några problem nu heller hoppas jag.

Japp, vi har 3 arab ston i avel och en avels hingst. Gillar kontraster.

Årets mål var att ge min nya häst så mycket rutin på tävlingsbanan som möjligt. Har även haft som mål att köra dressyren på runt 45 straff vilket vi har gjort i både msv och svår klass så det är jag jätte nöjd med då det målet var ganska högt satt.

Mål för 2006 är att med vinterns träning förbättra dressyren ytterligare för att kunna vara så stabil som möjligt. Mycke träning skall i vår läggas på maraton och styrke träning, då min häst tenderar att vara lite åt de lata hållet när det är mycket tungt.
Målet är att tävla minst två internationella tävlingar utanför sverige.
/M

åke skrev:
Japp, vi har 3 arab ston i avel och en avels hingst. Gillar kontraster.

Det måste se roligt ut i din hage. Ha,ha,ha:rofl: :rofl:

Fast det kanske går en häst i taget i den hagen, om dom är ute samtidigt kan dom ju busa och då bli fortare trötta eller rentav inte
alls orka med dagens lilla promenad :angel:
Lotta

Mine mål är att kunne fortsätte och köre till Valdemar var dag etter mjölk och kaffe. Sedan så skull jag vilje ha ene kompis till Kotte med. Jag hoppes på att få vare kryer så jag orker med ena häst till.

Jo, jag skull gärne vilje fare till den kunglige huvudstaden med. Har int varit där på hele live så jag tyck det är daks för det. Men man blir ju lit oroliger. Det finns ju så myck faligt folk i store städer så jag vet int om jag törs.

Äsch, ta med någon av brorsbarnen, vettja!
Passa på att besöka hovstallet när du ändå är där! Har inte varit där själv, men skulle gärna vilja!

2005: Började köra Fia-Lina, till att börja med med en gammal mjölkvagn med järnhjul. Inga protester från hennes sida när det gäller ljudet. Är helnöjd med att ha en underbar körhäst, målet var väl att se hur det skulle fungera, och att köra på lucia. Det är uppnått!

2006: Köra mera, vara med på julmarknaden nästa år.
Har ju inga tävlingsambitioner, men vill jobba mot att vi blir ett samspelt par, F-L och jag. Det ska gå att köra med precision, backa och liknande.

Lotta

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 803
Senast: Wille
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: farin
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka