Vad hände 2005 och nya mål för 2006!

Sv: Vad hände 2005 och nya mål för 2006!

Mitt mål i år var att starta msv. Det har vi gjort flera gånger nu och jag är ganska nöjd. Mitt mål nästa år är SM. Jag ska köra svårklass första gången i damnark i maj. Beroende på hur det går där så får vi se om det blir msv el svår klass resten av säsongen.
Igentligen känns det lite konstigt att debutera svår klass i början av säsongen, och på en internattionell tävling, men min kompis som brukar köra där har lockat med mig.(Trevlig och rolig tävlingsplats bla..) Det verkar ju vara ganska rejält svårare både vad gäller dressyrprogrammet och tempot i precisionen.
Ja,ja vi får se hur det går.Han går fint nu i alla fall!!

snigelfarmor skrev:
och i din hage ser det väl tomt ut?! Ha, ha, ha :) (kan inte låta bli)
Jag har faktiskt jätte fina hagar. Dom är inte sönder trampade som många andras. Avensjuk eller?:crazy:

Det hoppas jag att det är få som är... Skönt för hästarna att få komma ut...

2005 - hitta en sele och vagn att tävla med, nästan avklarat, ska och bestääma de sista förändringarna på vagnen imorgon så att den passar selen.:banana:

2006 - att starta i någ liten träningtävling :)

bonny skrev:
Jag har faktiskt jätte fina hagar. Dom är inte sönder trampade som många andras. Avensjuk eller?:crazy:

Det går väl inga hästar i dem, klart de är snygga!

Du nästan tvingar mig... :)

Mina hagar är fulla med härlig vit snö! -2 och stooora julflingor idag, härligt!

/jenny

snigelfarmor skrev:
Det går väl inga hästar i dem, klart de är snygga!

:mad: Jag tycker nog att en hage är finare med hästar än utan... Är vell det en hage är tillför???;) ;) ;)

Carolus skrev:
:mad: Jag tycker nog att en hage är finare med hästar än utan... Är vell det en hage är tillför???;) ;) ;)

Har du sett en skånsk vinterhage? JAG föredrar dem med gräs framför halv meter med lera o skit. Söderns vinterhagar är alltid fina tills man sätter in två hästar där, tyvärr. Hästarna smälter då mycket väl in i leromgivningarna framåt eftermiddagarna, så även om man tycker om att se hästar i en hage så är det mycket svårt att urskilja dem!

Och om du missat det så dryper det av ironi i våra inlägg :) :banana: :d :devil: :D ;) ;) ;)

/God Jul

jag har kört in walle och är jättenöjd med det vi åstadkommit på så kort tid. Han älskar verkligen att bli körd och jag tycker det är jätteroligt att köra!

inför nästa år så är målet en ny vagn med fjädring...mer bekvämlighet för både häst och mig. Vill utveckla körningen vidare samt om walle går att lasta kanske åka på någon lite tävling.

2005 debuterade både jag och shettisen i körning. Han är 4 år i år. Målet har varit att genomföra och lära i lätt klass. Vi har deltagit i "seriekörningen" där man bara kör två moment: dressyr/precision eller dressyr/maraton. Jag har tidigare tävlat mycket - dressyr, hoppning och fälttävlan på både ponny och stor häst - men det är mycket att lära när man börjar med körning. Trots två hemska olyckor under året som resulterade i att han i somras var näst intill okörbar har vi uppnått våra mål. Vi har fått tre placeringar - två i dressyr och en i precision. Han har dessutom genomfört kvalitetsbedömningen och fick nästan hoppdiplom.

2006 ska jag satsa rejält och träna mer precision och maraton. Vi ska ut på "riktiga" tävlingar i lätt klass. Jag ser verkligen fram mot nästa år!!!

2005
Körde in hästen (12årig Haflinger vallack) i slutet av -04 och under större delen av -05. Tog tid på oss så att både kusk och häst skulle hänga med ordentligt (mest kusken då! :angel: )!
Har sedan tränat för tränare 2ggr i veckan de senaste 4-5 månaderna och det har gått riktigt bra! Hästen känns kanon och kusken börjar fatta "galoppen" :p! Roligt är det med!!! :bump:
Körde med en gammal "hemmabygd" rockard innan...
k2.jpg

2006
men har nu inför nästa år skaffat mig en ny, snygg Drive-Out rockard!!! :bump: :banana:
camilla064.jpg

Satsar nu på att få upp mitt mod:crazy: så att vi kanske kan ställa upp i någon av de träningstävlingar som klubben arrangerar! :D

Det är väl vårt mål för 2006! :bump:
Förutom att bli bättre då!!! :D :p

Senast ändrad av en moderator:

2005
Året började i Eskilstuna, medelsvår med Primadonna.
Enbet häst.
Blev tvåa efter seger i maratonen.

Vidare körde vi vårt nya stjärnskott för första gången, Spender.
Det var på Flyinge endagars, enbet häst, och där segrade Spender=)

Sedan bar det av till Österrike, Weer, som enda svenskar, där vi hade lite missflyt med massa grejor, men slutade 10:a slutligen!

Sedan var det dax för SM:et i Tjolöholm, där kördes Primadonna, men gick inte alls bra i dressyren och maratonen var lika jäklig för alla...men blev 2:a i precisionen så vi blev 6:a på SM:et

Därefter var det dax för Åsbo, Herrevadskloster.
Svår Enbet häst.
Här valde vi att köra med två hästar, dels PRimadonna och även comeback för hennes bror, Passus.
Det gick bra, blev 4:a i dressyren med Passus, och typ 8 eller nåt med Primadonna,
Vann maratonen med Passus och kom 2:a med Primadonna:D
Vann Precisionen med Passus och kom 3:a med Primadonna.
Blev 2:a totalt med Passus och 3:a med Primadonna!
Jättenöjda!

Sista starten för 2005 blev gåsaracet i Åstorp, enbet häst, med Passus, och vi vann:D

2006
Våra mål inför 2006 är givetvis VM:et i Italien, det kommer bli otroligt tufft, men eftersom vi är med i spetstruppen för vi iaf kvala 2 av hästarna!
Sen ska vi antagligen vara med i Scandinavium också.

Det var allt.
Gott nytt år!!
//Groom i Team Andersson

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 803
Senast: Wille
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: farin
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka