Vad händer om foderhästens ägare går bort?

Sv: Vad händer om foderhästens ägare går bort?

Om den överskrivningen finns måste du få skriftligt att hästarna undantages detta . Det måste ske innan denne person avlider .

Jag hade tagit hjälp av jurist i frågan .
 
Sv: Vad händer om foderhästens ägare går bort?

Vill hellre att hästarna tillfaller oss barn och barnbarn till morfar än till fodervärdarna och inte för att de skulle vara sämre ägare till hästarna utan helt ekelt för att vi vill ha möjligheten att förvalta morfars livsverk i form av eventuell avkomma från 9-åringen. Dessa hästar och min morfars avelsarbete har funnits med mig från jag var liten flicka så det vore en ära att få fortsätta där morfar slutade eller hur man ska säga.. De två jag har hemma är tyvärr för gamla känner jag och just nu är det inte läge att ta föl men vill gärna ha den möjligheten i framtiden iaf.

Tack för alla era svar! Jag ska göra mitt yttersta och försöka få hästarna undantagna deras överenskommelser! :bow:
 
Sv: Vad händer om foderhästens ägare går bort?

Går det kanske att lägga fram det som att morfars sjukdom har fått er att inse hur fort saker kan förändras och även om han blir frisk och kommer hem den här gången vore det kanske bra att fundera på framtiden, framför allt hur hon ser på hur deras livssverk ska kunna föras vidare i framtiden? Om framtiden ligger massor med år framöver och resonemanget lretsar kring ev avkommor till 9-åringen kanske det inte blir lika hotfullt att ens diskutera saken?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 625
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 824
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 133
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp