Vad händer nu?

Ektopia

Trådstartare
Min sambo sedan 9 år tillbaka har ikväll meddelat att han tror att han vill separera. Tankarna har funnits i mitt huvud också, men nu när det är sagt känns allt som ett enda kaos.

Vad händer nu? Kommer vi att gå åt varsitt håll? Hur ska jag kunna ordna med allt, han äger huset vi bor i. Lägenhet? Min älskade bonusdotter, mitt enda barn! Vad gör vi med katten? Vad händer på jobbet (samma arbetsplats)?

Allt bara snurrar i huvudet på mig och jag går sönder.
 
Min älskade bonusdotter, mitt enda barn!
Ville bara kommentera detta. Min pappa skilde sig från sin fru för 7-8 år sen. Hon har varit en del av mitt liv sen jag var tio, och det är hon fortfarande. Vi bor långt ifrån varandra men när jag är i den stan brukar vi alltid planera in en träff. Hon slutar ju inte vara en viktig del av min uppväxt bara för att hon och min pappa inte lever tillsammans längre, det behöver inte du heller ❤️

Jag hoppas uppbrottet går bra för er och att ni kan bibehålla en bra relation genom det. Du förtjänar att vara med någon som vill vara med dig ❤️
 
Ville bara kommentera detta. Min pappa skilde sig från sin fru för 7-8 år sen. Hon har varit en del av mitt liv sen jag var tio, och det är hon fortfarande. Vi bor långt ifrån varandra men när jag är i den stan brukar vi alltid planera in en träff. Hon slutar ju inte vara en viktig del av min uppväxt bara för att hon och min pappa inte lever tillsammans längre, det behöver inte du heller ❤️

Jag hoppas uppbrottet går bra för er och att ni kan bibehålla en bra relation genom det. Du förtjänar att vara med någon som vill vara med dig ❤️
Precis, min sambo har en rätt stökig familjesituation men hans syster spenderar den jul hon inte har barnen med deras pappas ex (han är död och de separerade långt innan). Relationer som byggts upp och blivit viktiga för barnen försvinner inte bara.
 
Ville bara kommentera detta. Min pappa skilde sig från sin fru för 7-8 år sen. Hon har varit en del av mitt liv sen jag var tio, och det är hon fortfarande. Vi bor långt ifrån varandra men när jag är i den stan brukar vi alltid planera in en träff. Hon slutar ju inte vara en viktig del av min uppväxt bara för att hon och min pappa inte lever tillsammans längre, det behöver inte du heller ❤️

Jag hoppas uppbrottet går bra för er och att ni kan bibehålla en bra relation genom det. Du förtjänar att vara med någon som vill vara med dig ❤️
Tack för dina fina ord ❤️
 
Tack för era fina ord.

Det är lustigt det där med känslor. Jag har ganska länge känt att något har saknats i vår relation. Men vi har alltid varit vänner, har aldrig bråkat och det har varit en bekväm relation. Men med facit i hand tog nog vår kärleksrelation slut för ganska länge sedan. Med en veckas funderingar i ryggen så känns det rätt med ett uppbrott. Men jag har gråtit, gråtit och gråtit. Och jag sörjer fortfarande den relation som en gång hade, som jag hoppats på och som varit mitt liv. Vi är fortfarande vänner, bråkar fortfarande inte och jag tror och hoppas att jag och bonusdottern kommer att kunna ha en fortsatt relation ❤️

Vi har inte berättat för henne än, hon har firat jul hos sin mamma men det börjar bli dags att göra det när hon kommer till oss här framöver. Det är nog det som är det jobbigaste nu 💔

Och det där med att skaffa lägenhet. Det kryllar inte direkt av lediga hyresrätter här i stan. Att bo ihop i ett avslutat förhållande är ju lite märkligt. Men jag har ganska bra kontakter hos en del fastighetsägare, och förhoppningsvis dyker det upp något i månadsskiftet. Kommer dessutom att flytta från hus med stor trädgård till lägenhet. Jag tycker om att fixa i trädgården och odla, det blir en omställning!

Tar en dag i taget och hoppas att allt löser sig.
 
Och det där med att skaffa lägenhet. Det kryllar inte direkt av lediga hyresrätter här i stan. Att bo ihop i ett avslutat förhållande är ju lite märkligt. Men jag har ganska bra kontakter hos en del fastighetsägare, och förhoppningsvis dyker det upp något i månadsskiftet. Kommer dessutom att flytta från hus med stor trädgård till lägenhet. Jag tycker om att fixa i trädgården och odla, det blir en omställning!
Måste du flytta till lägenhet då?
Nu vet jag inte vart i landet du bor, men finns det en chans att köpa ett hus? Hyra ett hus? Eller är du säker på att du vill bo i lägenhet?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 345
Senast: Skjøldur
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 525
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 228
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 381
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp