Vad hände med Niveau 1136

mullah

Trådstartare
Är det någon som vet vad som hände med hingsten Niveau. Det sista jag vet är att han skulle tävlas av Linda Heed men att han skadade sig. Vi har själva en femårig valack som har börjat tävla så smått och är en riktig multitalang. Tycker det är synd att hingsten inte använts mer i avel eftersom han lämnar så fina avkommor.
 
När jag kollade hans Blup så tävlade han senast i juli 2013, och det är ju inte super länge sedan ändå ;)
Men du kanske redan sett det?
 
Han skadade sig i lastbilen på väg hem från Italien i höstas. Är på rehabilitering hemma hos ägaren nu
 
Jaha, tack för svaret. Hoppas att få se honom antigen på tävlingsbanan eller i avel vad det lider . Minns när han kom på
hingsvisningen för sex år sedan. Det sa bara "klick" :heart
 
Målet är enligt ägaren att han ska tillbaka i tävling :)
Och han har ju ett par fina avkommor som säkerligen kommer börja synas mer på tävlingsbanorna framöver
 
Vi har en femåring som börjat tävla lite dressyr i år med min dotter som inte har någon tävlingsrutin eller erfarenhet av unghästar tidigare. Hästen är helt super ute på tävlingar och får jättefina vitsord av domare och tränare. Synd att det är så knöligt att ladda upp en filmsnutt eller bild på gossen annars hade jag gjort det för att visa hur fin han är.
 
Han har ju även en godkänd son nu, så visst har han lämnat många fina hästar. Hoppas verkligen han kommer tillbaka :)
 
Japp, tycker bara det är lite synd att han har haft så många olika ryttare. Vore bra om han fick lite kontinuerligt på ryggen. Fast det kanske är så inom hoppeliten...
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 366
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 538
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp